Captains Corner
Re: Captains Corner
Vad är det för matta kaptenen?
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Yuroo skrev:Trevlig battle report och underbar terräng att lira på!
Såg också ut att vara ett kul slag...för tyraniderna och imperiet.
Tack! Jo det var kul och det gick bra för mig, men lite för bra. När motståndaren inte ens kan få iväg en lvl1 spell på 6 tärningar så är det mer synd om honom är kul att vinna.katzenjammer skrev:Helt perfekt battlereport! Trist att det blev lite ensidigt. Vad tyckte du om 7th?
30 nakna Hormagaunts var succé mot en armé som anpassat sig ganska väl till lokala butikens turneringar där en armé måste kunna ta ut Tanks, Flygare och Knights, för vem vill lägga en runda på att beta av den fearlessa jättehögen av småkryp när det finns saftigare mål för plasma-, melta- och laservapen?
Alla 30 överlevde och höll ett objektiv i 4 rundor!
Hive Tyranten älskade 7th ed, grounding på wound istället för på hit, han höll sig i luften hela slaget.
Psychic phase var intressant. Jag gillar att det åter är en fas, det var ett tag sedan sist.
Vet inte om jag gjorde rätt, men kan Zoanthropes alltid springa i shooting-phase nu, eftersom de skjuter i psychic-phase?
Det blev en hel del bläddrande i regelboken, 7th ed var ny för 2 av 3 spelare och vi har reglerna tillbaka till 2nd ed lagom ihoprörda i huvudet. Missilelauncher ska ju nå 72", tex..
Överlag upplevde jag inte så stora skillnader, inte för de arméerna och de situationerna vi hamnade i åtminstone.
Jag köpte den från http://www.gamemat.eu/Denkan skrev:Vad är det för matta kaptenen?
Tjeckiskt företag. Jag vet att Frontline Gaming är en större återförsäljare av mattor och har fler modeller, men frakt från USA och säkert tull på det gjorde att jag valde de här istället. Det var debut för mattan vid det här slaget, vi var alla väldigt nöjda med såväl med den estetiska effekten som den praktiska - tärningar och modeller trivdes ypperligt på den!
De grå akvarieplattorna jag först tänkt ha som spelplan här hemma kommer att bli till terräng och den här mattan blir istället min hemmaplan, vilket ger mig I-landsproblemet att mina grå baskanter inte längre matchar min spelplan.
Jag ska därför prova att måla några av dem bruna och se om det blir bättre, första färgnyansen ut är Baneblade Brown.
Härlig läsning!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, Zoanthropes får alltid springa 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Mycket trevlig battle report. Tummen upp! 
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Ismeno skrev:Härlig läsning!
Tack!RUNE skrev:Mycket trevlig battle report. Tummen upp!
Ooo.. Snabba som vesslor nu! Inte illa alls faktiskt, synapse som kan kuta framåt varje runda och ändå brassa på med S10 AP1 skott, plus då deras 3++ save. Kanske hade flyt med mina 3 men de gjorde succé!Flogger skrev:Ja, Zoanthropes får alltid springa
Vet inte riktigt varför, kanske för att basen harmoniserar med skalen, eller för att det är en varm brun färg mot den kalla grå, eller att brun faktiskt är en färg - jag tycker modellerna blev fina på bruna baser.
Nu blev bilden lite ur fokus och ojämnt belyst, men ändå.. Vad tycker ni?

Plockade även upp Gamle Gusten ikväll, här går det sakta men ändå framåt!

Riktigt snygga baser. Hur gjorde du övergången på de lila klorna?
Brunt är snyggt! Tror som du säger, att det "passar" bättre med skalen.
Tack! Pensel, tre färger, svordomar och tålamod.Nurgle skrev:Riktigt snygga baser. Hur gjorde du övergången på de lila klorna?
Innan jag fick kläm på det så Youtubade jag en hel del wetblending, det hjälpte!
Brunt är det nya svarta! Nu blir det bruna vågen över samlingen. Jag tycker det lyfter fram det gröna bättre och sedan passar det mycket bättre till min ökenmatta, så nu blir det så!Ismeno skrev:Brunt är snyggt! Tror som du säger, att det "passar" bättre med skalen.

"Do you feel lucky?"
Gunslinger Nidz-stylee. Nice!
Gunslinger Nidz-stylee. Nice!