Count the Seven...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Count the Seven...

Inlägg av Röde »

We are the incarnation of silent death, the virulent epidemic, the wasting disease and the remorselessness of decay. We are pestilence and pox, famine and blight, contagion and cancer. We come without word or warning...

Years ago... Went astray... Lost.

Found a way back...

Stand and be counted...

Seven...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Count the Seven...

Inlägg av L3go »

åh! en ny intressant blogg att följa nu när kaptenens projekt är färdigt.. :) yey..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Count the Seven...

Inlägg av Röde »

First, to undo what others have done... The banner that was stolen, now returned...

Att åter lägga vantarna på min egen gamla Death Guard armé känns bra. En del konverteringar som gjorts av de ägare som haft armén mellan nu och då föll mig inte i smaken. Jag får således börja med att återställa en del modeller. Modellen nedan hade ex. berövats sitt ryggbanér.

Bild

Samtliga modeller i den här första posten har bättrats på lite med enklare högdagrar och en del wash.

Bild

Min målningsteknik har förändrats en del sedan jag målade på dessa modellerna senast. Nu gäller att jämka ihop nytt och gammalt. En lagom utmaning.

Bild

Variant av Liemannen. Lite av en favorit från Forge World...

Bild

Märket på bröstet framstår som aningen rödare på bild än det gör när man ser det med blotta ögat. Ögonen ser inte heller lika sunkiga ut i verkligheten... Vet inte riktigt hur det kommer sig att de blev så här på fotot...

Bild

Terminatorn på bilden har jag också fått återställa då han berövats sitt banér och hade fått sin svärdsarm utbytt mot en fist. Men efter lite pill är det fixat...

Några modeller kvar att göra småfix på och sedan ska det målas färdigt en hel del grejer...

Det känns helt rätt att min egen Death Guard armé har hittat hem igen så jag kan färdigställa den. Det känns också helt rätt att göra sig av med de flesta av de enheter som köpts till sedan jag sålde den. Jag kommer endast att behålla lite Plague Bearers och någon annan Forge World modell. Resten av det som tillkommit sedan försäljningen åker ut igen.

Jag har börjat titta i Codex också även om det inte känns som det viktigaste. Listan kommer sannolikt bli ganska lik den jag hade innan...
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 8 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Count the Seven...

Inlägg av Kaptenen »

Mörk och skön känsla!
Här passar inga av de lyckliga bus-nurglingarna in, mer död och föruttnelse åt folket!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Count the Seven...

Inlägg av Röde »

Nä inga spex Nurglings här inte...

Här följer lite fler modeller som jag målade färdigt innan försäljningen som nu har återhämtat sig med lite touch ups...

Dreadnought...

Bild

Och en till...

Bild

Daemon Prince utan vingar...

Bild

Och så lite fler favoriter...

Bild

Plague Ogryns som används som Spawns helt enkelt.

Bild

De är så söta...

Bild

Lite lack på ögonen funkar bra på vissa modeller.

Bild

Blight Drone of Nurgle...

Bild

De här bilderna föreställer en och samma modell...

Bild

Men jag har en till på gång.

Bild

Håll till godo så länge. Fler touch ups stundar och sedan mer bilder.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Count the Seven...

Inlägg av Ismeno »

Wow! Att du sålde den en gång?? Gött att den kommit hem igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Count the Seven...

Inlägg av MITTZ »

skönt grisig känsla i de där modellerna!

Användarvisningsbild
Shinobi_8745
Inlägg: 90
Blev medlem: 07 jan 2013, 22:51

Re: Count the Seven...

Inlägg av Shinobi_8745 »

Kan man få veta vilka färger du använt för det gröna på figurerna, samt sättet de målats på?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Count the Seven...

Inlägg av Röde »

Shinobi_8745 skrev:Kan man få veta vilka färger du använt för det gröna på figurerna, samt sättet de målats på?
Grundsprayade svart. Torrborstade med Catachan Green (castellan Green).
Därefter torrborstade med Camo Green (Elysian Green).
Sedan är de målade med Rotting Flesh (Nurgling Green) nedvattnad i olika grad från mycket och sedan mindre och mindre.
För att bryta av i nyans lite varstans har jag målat på samma sätt med Bleached Bone (Ushabti Bone). Slutligen är de extrema högdagrarna målad med en mycket nedvattnad Skull White (White Scar).

En bit kaka!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Count the Seven...

Inlägg av Jörgen »

Gillar ditt verkligen ditt sätt att måla Roger, ska bli kul att se mer av detta.

Skriv svar