Olof pratar skit och filosoferar.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av Konfa »

Kul! Ska bli ännu roligare att läsa.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av Elevatorlake »

refabricated skrev:Så skall vi se om vi kan komma igång med hobbyn igen detta året. Var ett tag sedan jag skrev något här men nu är suget på plats igen.

2015 var ett bra turneringsår, synd på SM men vad skall man göra? Landade på 8e plats och är inte alls nöjd med det(förmätet?). Så, dax att komma igen och bruka allvar. TBH så slackade jag lite med det som jag alltid talat varmt om inför turneringar, dvs. förberedelserna.

Första turneringen kommer vara Gamers weekend och jag kommer spela en snabb lista med en drös skimmers och jetbikes. Har insett att jag fungerar bäst med en lista som är snabb och där jag kan anpassa mig on-the-fly. Necrons som jag spelade på SM var alldelse för tröga.

Jag tänkte under året som kommer försöka komma igång och posta alla turneringar jag åker på under "Battle reports", i samma stil som jag gjorde tidigare. Verkade iaf som att ett per människor uppskattad det så varför inte. Denna gången tänker jag dock inför de flesta turneringar posta listan tillsammans med mina tankar om den innan turngeringen spelas. På så vis kan jag analysera mig själv och se hur bra jag i efterhand faktiskt kände listan jag spelade.

Och till er som skickar armelistor år mig att kommentera, fortsätt med det! :D
Jag tillhör definitivt en av de som uppskattar de batreps du lägger upp här. Det är kul att läsa en stark spelares tankar kring turneringsmatcher men även kunna ha lite diskussion kring det också.

Du är inte sugen på att prova bygga en snabb necronlista? Med många tomb blades, wraiths, warriors i ghost arks och några flygare borde det väl gå att få necrons snabba också plus att de är riktigt hållbara?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av refabricated »

Min SM-lista var 'snabb', men inte snabb nog :)
Jag gillar att ta saker till sina exrem-värden.

Jag spelade:
Decuron
Lord
2*10 Warr +5 Imortals
3*7 Tombblades

Canoptek Harvest, 6 wraiths, spindel, scarabs
Triarch formationen, 2*8 Preatorians, 1 stalker

Så, många 'snabba' enheter. Men 12" per turn räcker inte, visst kan TB:S komma längre, men bulken sitter typ fast där man deployar den.
Jag säger inte att man MÅSTE spela snabbare listor. Men det passar mig rätt bra att kunna röra mig snabbt. Snabb glaskanon, det vill jag spela.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av Lottomannen »

refabricated skrev:Verkade iaf som att ett per människor uppskattad det så varför inte. Denna gången tänker jag dock inför de flesta turneringar posta listan tillsammans med mina tankar om den innan turngeringen spelas.
Yay! Det är alltid kul läsning med bra tankar och tips.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av frigobben »

+1

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Olof pratar skit och filosoferar.

Inlägg av Elevatorlake »

refabricated skrev:Min SM-lista var 'snabb', men inte snabb nog :)
Jag gillar att ta saker till sina exrem-värden.

Jag spelade:
Decuron
Lord
2*10 Warr +5 Imortals
3*7 Tombblades

Canoptek Harvest, 6 wraiths, spindel, scarabs
Triarch formationen, 2*8 Preatorians, 1 stalker

Så, många 'snabba' enheter. Men 12" per turn räcker inte, visst kan TB:S komma längre, men bulken sitter typ fast där man deployar den.
Jag säger inte att man MÅSTE spela snabbare listor. Men det passar mig rätt bra att kunna röra mig snabbt. Snabb glaskanon, det vill jag spela.
Det är klart, någon glaskanon blir ju sällan necrons :)

Blir mycket spindlar och windriders i listan då, om vi ska gissa vilt? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets


Skriv svar