Olof pratar skit och filosoferar.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

Flogger skrev:2+ med reroll är verkligen inte odödligt!

Kul läsning Olof! Trodde du skulle vända med "allt tom Eldrad dog, torskade 5-15" eller något efter den där sablans skytterundan! Men sen kom jag på att du förlorar ju faktiskt inte, it doesn't suit you.
Jag förlorar visst matcher, inte så ofta dock. Brukar ha orättvist med tur när det det verkligen behövs :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

Match 5 - Vitryssland
Nids/Crons
2 flyrant
3 mawlock
Bastion
Zan + oby + teleportkill + 2*10 imortals
Rätt trevlig kille. Snackade bra engelska osv osv. Inget speciellt händer i "warm-up", annat än att han sannolikt glömmer bort redeploy :D
Jag har första rundan och tar den då min lista gillar first turn och inte gillar 2 flyrants smatter utan fortune.
r1, Redeployar och smaskar en flyrant som inte längre är gömd bakom sin bastion. Han gör sedan ett kul trick, ger obys enhet tankhunter, hoppar sedan fram med zandrek, mot mina serpents(utanför charge från seers). Sedan hoppar oby efter och landra så oby är inom 2'' från zans enhet. Oby joinar zans enhet i slutet av rundan == båda enhter har numera tankhunter. Skyttet nyper 2hp var från 2 serpents.
r2, han har missat att protect även ger jinx... Hoppar dit med seers, trollar jinx på zan+oby och deras enhet och skjuter hela armen i dem. Allt dör, utom 2 imortals i den andra enheten. Oby + tech reser sig tillsammans med lite imortals. Han börjar jaga killpoints med sina mawlocks och flyrant. Ngt jag inte kan hindra. Oby dödar en serpent. Tech hoppar långt iväg.
r3, jag multichargar 2 mawlocks och skjuter omkull oby. rullar kass i min charge och dödar ingen av dem. De h&r:ar båda. Oby reser sig och han förstätter ta lätta killpoints(dödar oby igen på overwatch, men han reser sig...)
r4, inget speciellt händer. jag dödar mawlocks och han jagar lätta killpoints.
r5, vi har 15min på oss innan ingar fler rundor och han har 3 enheter att pilla med(2 låsta i cc). Jag ligger pyrt till(kassa missions, nästan ingen scoring kvar och efter i kippoints). Iaf så upplyser jag honom om att vi kommer hinna rulla för en runda 6 om han inte slowplayar mig så in i helvete(en upplysning han inte gillade :)). han har 5min på sig att rulla runt 15 tärningar. Dommare behövs inte och vi rullar för r6, vilket vi får. Fint!
r6 jag dödar av typ alla hans sista modeller utom flyranten. Men den förbannade obyron och techen reser sig igen... Techen hoppar iväg till ett viktigt objektiv och outscorar mitt seercouncil, oby försöker charga bort jetbikes från ett annat men dör på overwatch. och reser sig igen...
Matchen slutar 11-9 till mig. Oby reste sig 5ggr, techen 3ggr.

Ngt att ta med sig från denna matchen är: Åter igen, håll koll på klockan och om du misstänker att FI försöker slow-playa dig, säg till honom att du är medveten om klockan och inte kommer tolerera slowplay.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av guildmaster »

Necrons och Tyranids, forgeing the narrative?

Bra rapport. Necrons är sega när de rullar bra bumerang-slag.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Rasmus »

11-9 eller 10-10, vilket blev det egentligen? :D
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

11-9. Har jag skrivit annat ngn annanstans?

Match6 mot Schweiz Orker+CSM(lord+spawns+kultister)
Megaboss + nobs i BW, boss på supercyckel, lootas, big guns, blandat bös(typ en sak av varje).
Rätt ointressant match. Han spelade inte så bra(insåg han själv i slutet med) och jag missade fortune. Annars skulle jag tok-stompat det hela. Han ställer upp för att pusha med bikes, koptas+boss, BW och spawns men väljer istället att stå och glo på mig mitt i brädet fram till r4. Då röra han sig frammåt och jag har plinkat lite skott i honom.
Har lite flyt, bikes bryter och doom + executioner + eldritch storm gör pulver av spawnsen. Bw vågar inte pusha själv...
Jag fortsätter att plocka enhet för enhet av honom. Och han är glad när det ta slut runda 5.
18-2 eller 19-1 till mig(minns inte vilket)

Hade han pushat hårt från r1 så hade han troligen fått den siffran istället. Men "if you snooze, you loose"

Det avslutar mitt etc. Lite besviken, ville ha mer poäng och ville ha mer vinster som lag. Men vad göra?
Intressant är iaf att min lista drog in 39pts i de matcher jag fick fortune och 41 i de matcher jag missade spellen.
Slutsatser av det? Listan var inte bra nog. Tappar för mkt lätta killpoints i bikes och DE smuts. Samt har för lite saker att plocka killpoints med, att kasta ett städ efter skalbaggar är inte effektivt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Rasmus »

Tittar man på battle-reporten från vitryssens håll skrev han att den slutade 10-10, det jag syftade på.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av guildmaster »

Har du länken till viteyssens rapport?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Lottomannen »

"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

Cool, kan inte ta gift på resultatet... har bara ett minnesfragment om att det blev drawish men att jag var glad. Brukar innebära 11-9. Aja, spelar mindre roll.

Jag slog på honom och tog inte mina 15pts, så han gjorde sitt jobb och får ses som vinnare. Att jag tar 11, 10 eller 9 pts spelar ingen roll, om man inte räknar halmstrån. Går säkert att hitta resultaten på ETC:s sidor nånstans, kan inte säga att jag bryr mig så mkt :)

E lite missnöjd med hur mkt poäng jag tog och skall bättra mig till nästa år(om jag blir uttagen).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Balder
Inlägg: 104
Blev medlem: 16 okt 2009, 07:59
Ort: Skurup, Skåne

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Balder »

Jäkligt rolig läsning (båda dina trådar)!!! Behöver du nån att testa taktiker på skicka bara ett PM. Tar mig inte många minuter att köra till Ystad. Jag har inte mycket turneringsvana, har inte spelat många sen mitten på 90-talet, men jag har heller inget emot att få stryk och lära mig att bli en bättre spelare.

//Danne

Skriv svar