Olof pratar skit och filosoferar.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Flogger »

Sådan jävla is i magen du har Olof!! Imponerad!!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Loudhoward »

Trevlig läsning Olof, lagom med detaljer utan att man drunknar!

Keep em coming!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

@Flogger
Var ju enda sättet att ta poäng i matchen...

@Loudhoward
Orkar inte skriva i detalj. Tar med saker som jag känner är viktiga eller avgörande.

Match3 - Malta
Spelar mot deras kapten vars lista är duktigt "in your face". CSM/Cron. Han försöker innan matchen bjuda på nån konstig vätska som luktade som en blandning av spolarvätska och 5w30 olja... Jag avböjde artigt.
2 CSM-lorder, 3x spawns, 3 maulerfiends, DLord+wraiths och annibarge
Jag bommar fortune igen... och han får börja. Han kommer rusha fram allt på bredish linje mot mig och charga r2. Min plan är att screena med småskit och skjuta ut en enhet r1, en r2 samtidigt charga sönder en med mitt council. Och sedan helt enkelt överleva hans countercharge r3. Därefter får det gå som det vill. Med fortune vinner jag stort, nu när jag inte har det så blir det lurigt.
r1, han petar fram allt 12''+run. Jag gömmer mig i mitt hörn, doomar en enhet spawns med lord och dödar den sånär som på lorden och 1 spawn. Flyttar fram 5 de warriors + 2*5 DA att screena hela min arme så nära hans modeller som möjligt(för att ge mig själv så mkt utrymme som möjligt). Jag summonar även en LoC som skall busa med hans backfield.
r2, han funderar ett tag och kommer fram till att han inte kommer igenom screenen. Med skytte från bargen kan han chansa på att skjuta bort rätt killar och ta en 11'' charge(med fleet). Men då kan han inte klara "döda 3 saker i assault fas". Han väljer att ta maelstrom obj. Själv hade jag räknat på vad allt mitt skytte + 2x doom kan göra och siktat in mig på chargen. Han hoppar även i denna runda efter mina wracks på en kant med lord+5 spawns(de stod vi ett obj). Det han chargar min arme med nu är 5 spawns + lord, wraiths+lord och 3 maulerfiends.
Allt dör och jag är glad. Att splitta bort en arg enhet för 3 wracks kommer kosta honom, håll alltid ögonen på vad som är ert mål och fall inte för lätta beten.
I min runda doomar jag wraiths + spawnenhet som chargat mig. Screenar av 2 maulers med sista 5:an DA. I skytte dödar jag spawns och sedan chargar jag ihjäl wraiths(lord överlever) och knyter upp mauler.
r3-4, hans sista spawnenhet rör sig mot mig, maulers bankar i screen och den låsta dör. jag doomar maulers(alla mina s6 skott är rätt bra med doom). har nu städat bort hela pushen och LoC:en rensar i hans backfield.
r5+, han försöker ringa in sitt obj, jag flyger dit och fräser bort kultister med lvl3 flickering(kastade ~15 tärningar för att klara den). Sedan jetbikar jag på alla objektiv och vinner 19-1.
Hans misstag?
- att ta beten(wracks på avvägar)
- inte räkna på hur mkt jag skjuter med doom.
Hade han tänkt på detta skulle jag troligen torskat.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Flogger »

MER MER MER!!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av frigobben »

Alltid trevliga och lagom kondenserade rapporter!

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Rasmus »

http://hive-fleet-hyenna.blogspot.se/20 ... ns-vs.html

Ska bli intressant att läsa andra perspektivet på denna matchen :)
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Loudhoward »

Den där Obiron alltså. Tappade räkningen på hans protocols.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Bronson »

Jag tyckte under hela battle-reporten att Olof hade rätt bra koll men killen verkar ha slagit ganska bra och Olof slagit bajs rent generellt? Han denya din Fortune en gång och du faila den en gång? Och han klarade typ alla reanimations på karaktärer?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av refabricated »

Match4: Australien Tau/Tau
Farsightbomb, shadowsun, bataman maxat med bodyguards, 2 skyrays och lite kroot.
Jag får spellsen jag vill ha och jag får börja. Detta är en bra matchup för mig(tänker jag), får jag igång fortune så kommer jag kunna pusha igenom hans lista.
Jag deployar 3/4 till höger på bordet, detta för att kunna redeploya bort om han ställer upp mittemot för att gambla allt på en sieze.
Han deployar för sieze och glömmer bort eldrads förmåga. Jag redeployar utom räckvidd för honom(kan ha varit ett misstag iom att eldrad e så långsam och min första charge kommer vara utsträkt == lite attacker).
r1, han missar sieze och jag trollar vad jag skal(perilar med fortune och rullar 6:a) detta + sactuary ger mig 2++ med rr. Kul! FB:ar en skyray med serpents. Boostar upp i knät på honom och ler. Han skjuter och jag savar kass, 3 warlocks dör(jag räknade med 1). Sedan väljer han att charga med kommentaren att "jag kanske dödar fearless farseern(denna hade även fortune)", osannolikt men hade kunnat vinna honom matchen. Han missar chargen. Själv hade jag backat så mkt som möjligt.
r2, jag hoppar fram för charge. trollar jinx på honom(visst kommer jag själv bara ha 3+ med rr, men jag måste göra skada nu annars är det över för min del). skjuter allt in i stjärnan och dödar alldeles för lite. chargar och dödar farsight + 2 suits och 2 drones eller ngt. För lite! VI har båda h&r och jag tänker att det e lika bra jag kommer undan in i en ruin, hellre det än att han kan hoppa 3d6(på etc får bara den ena h&r:a).
Han ställer upp för att skjuta ned min stjärna och dödar allt utom eldrad(1w kvar) och 3 warlocks(jinx, skit, herald). Sedan studsar han in i en skog i mitten för 2+ cover på allt(misstag som kostade honom matchen).
r3, funderar och räknar i kanske 10min. Gamblar sedan allt på att jag kommer få igenom mina spells och inte skjuta kass. disembarkar allt och rikta alla vapen mot skogen i mitten. Trollar jinx(-1 armor), reveal(ta bort stealth+shroud) och doom på stjärnan. Med detta gör skyttet ont!
Dödar: batman, shadowsun, 5 bodyguards, ~10 drones på skytterundan.
Game over, 19-1 till mig.

Vad tar man till sig av en match som denna?
- 2+ med rr är inte odödligt
- Se till att veta ALLT vad andras armeer gör
- Ge inte upp, även om din dödstjärna nyss savade kass och la magen i vädret.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Olof bygger bord och pratar skit.

Inlägg av Flogger »

2+ med reroll är verkligen inte odödligt!

Kul läsning Olof! Trodde du skulle vända med "allt tom Eldrad dog, torskade 5-15" eller något efter den där sablans skytterundan! Men sen kom jag på att du förlorar ju faktiskt inte, it doesn't suit you.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar