Knights of Gryphonne

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:Om jag skulle plocka fram hela armén så har jag verkligen ingen aning vad det är för poäng ;)
Nä, vem har det egentligen, det vore ju asskumt :) Jag exempelvis vet faktiskt inte om jag har 12864 poäng eller 12969? Minns inte vilken uträkning som var rätt :D

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Serpent »

Jag har exceldokument på mina två huvudarméer där "allt" är med. Det är fortfarande osäkert om alla poäng är med eftersom det är väldigt mycket "övrigt bös" som kan klämmas in.

Men det är riktigt fräckt när en kan ställa upp hela armén och bara titta på den och säga: 'najs'...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Naz87 »

Serpent skrev:Jag har exceldokument på mina två huvudarméer där "allt" är med. Det är fortfarande osäkert om alla poäng är med eftersom det är väldigt mycket "övrigt bös" som kan klämmas in.

Men det är riktigt fräckt när en kan ställa upp hela armén och bara titta på den och säga: 'najs'...
Ja jag fick verkligen lust att göra det nu! Ska köra en match någongång efter SM där alla mina Gryphonne mariner får möta allt polaren kan uppbåda då får jag ta lite bilder

Har dock modeller som inte riktigt passar in i armén då jag gjort dom till kill team får se vad jag gör med dom

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev:
Naz87 skrev:Om jag skulle plocka fram hela armén så har jag verkligen ingen aning vad det är för poäng ;)
Nä, vem har det egentligen, det vore ju asskumt :) Jag exempelvis vet faktiskt inte om jag har 12864 poäng eller 12969? Minns inte vilken uträkning som var rätt :D
Du får helt enkelt räkna om från början. Och jag rekommenderar papper penna och miniräknare då alla program är så opålitliga :P

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Leffegnu »

När ni räknar totala poängen, allts allt allt ni äger och målat; räknar ni listorna vita då eller laddar ni med allt bling bling? :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Serpent »

Leffegnu skrev:När ni räknar totala poängen, allts allt allt ni äger och målat; räknar ni listorna vita då eller laddar ni med allt bling bling? :>
Jag brukar lägga in allt de brukar ha. Sen har jag ju en Wolf Lord i fyra olika inkarnationer (Dundervarg, cykel, Termie armour eller "vanlig" rustning), så där har jag bara en inräknad i totalen och tre alternativa som står bredvid och kan kastas in. (Det är ju bara Thorval som är chef och han har tamigtusan inga konkurrenter i flocken.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Nurgle »

Vad Serpent sa. Minus vargpratet :)

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Naz87 »

Bestämde mig för att det var dags för ett gruppfoto. Var lite svårt att få med det på ett foto då en vägg hindrade mig från att backa. Nu återstår bara att räkna poäng på eländet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Knighten fick vara med i klubben tack vare sina orangea knäskydd

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Nurgle »

Sweet! Kul att se hela vargpacket i all sin stolthet. Riktigt mäktigt!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Röde »

Fett najs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar