Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Batch 2 av projekt ombasning klar. Istället för de 90-talsgeneriska grus-och-gräs-baserna med goblin-gröna kanter som den här armén hade ursprungligen är tanken att istället skapa Armageddon badlands. Här har det förts krig i årtusenden över de torra öknarna som omger de enda beboeliga platserna. Därav lite kryddor som skelett och tappade vapen. Här finns också ett stycke tyg, som kanske en gång i tiden var färgat klarrött, fastspikat i några torra vedpinnar.

Bild

Ett första test av hur det fungerar på en lite större bas. Dreaden vars fötter är fastlimmade sen förr i tiden vill inte vara med på bild i bara mässingen.

Bild
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Grymt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Rifleman dreadnought grundmålad. Återstår detaljarbete och metall-highlights.

När jag började spela 40k på 90-talet var vanliga dreadnoughts spelets största och mest imponerande modeller. Med all mechanisering på sistone känns de inte alls lika imponerande längre. För att vara vandrande sarkofager till sedan länge "mostly dead"-hjältar har de förvånansvärt lite hedersbetygelser och utsmyckning. Borde nog skaffa en venerable dread härnäst för att råda bot på det. Och måla nåt frihand på denna.

Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Det är så skönt att se att du harvar på med fluff i fokus och inte faller till att skaffa en "bättre" armé. Om du behöver hjälp med pynt till Dreaden så hojta.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:Det är så skönt att se att du harvar på med fluff i fokus och inte faller till att skaffa en "bättre" armé. Om du behöver hjälp med pynt till Dreaden så hojta.
Tack. Jag har hellre en snygg fluffig armé som kommer funka någorlunda i 10th edition när den väl är färdig än en dagslända som kommer vara olaglig redan nästa codex.

Jag tar gärna emot pynt till brorsan till denna, som ligger och väntar på bygge. Skulle behöva en vanlig dreadnought close combat weapon-arm också om någon har en.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Allra helst skulle jag vilja ha banér till dreadnoughts, men sådana kanske aldrig gjordes i plast.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Jo till ven Dreaden. Sånt tror jag jag har och nått empiribanér. Kan skicka båda. Vad tänker du dig mer som pynt. Har någon liten korg med eld mm.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:Jo till ven Dreaden. Sånt tror jag jag har och nått empiribanér. Kan skicka båda. Vad tänker du dig mer som pynt. Har någon liten korg med eld mm.
Tack! Jag tar gärna emot eldkar av olika sorter, purity seals och tygstycken, typ höftskynken och vimplar.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Dread klar, sånär på ett eventuellt med ett ironcladbanér på ingång. Trots avsaknad av detaljer en rätt kul modell att måla.

Bild Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Serpent »

Jag tror att den hade "poppat" mer om flamdämparna varit svarta, som dina Bolters väl är. Det ser lite mer serietidningsaktigt ut, men väldigt mycket Marines...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar