Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Elevatorlake »

Ville bara passa på att tacka för en ytterst trevlig match på fanaticen och det var kul att träffas IRL!

Har din hammarsergeant hämtat sig efter att ha fått stryk av ett gäng tacticals (förvisso med en massa rerolls...) eller har han blivit berövad på sin hammare och stolthet? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev:Ville bara passa på att tacka för en ytterst trevlig match på fanaticen och det var kul att träffas IRL!

Har din hammarsergeant hämtat sig efter att ha fått stryk av ett gäng tacticals (förvisso med en massa rerolls...) eller har han blivit berövad på sin hammare och stolthet? :)
Tack själv! Jag hade också jättekul. Och nä, sergeanten skamvandrar just nu från hammerodde till hammerfest för att lära sig. Han åkte nämligen på däng mot en librarian i matchen efter också.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Bild

Målade ett banér till ära åt mest värdefulla modell under mitt Fanatic, herr Su'Matr, Rifleman Dreadnought. Han fick inte den tid han förtjänade under sommarens hetsmålande inför turneringen, men det ska det rådas bot på nu. Knäcker någon vilket MTG-kort som stått som förlaga? Ville ha en mörkare, mer grimdark finish än kortet dock. Nedan en bild per färg i processen fram till slutresultatet, bilder som dock ger en lite missvisande bild i mobilens kassa färgåtergivning.

1. Skissar negativa konturer av vulkanerna i det som sedan ska bli himmel och lava
Bild

2. Ger lite struktur för bergssidan och målar det bortre berget ljusare för att försvinna vid horisonten
Bild

3. Nuln oil för blending och skuggor i tyget
Bild

4. Definition av bergskammar och askmoln
Bild

5. Börjar arbeta tillbaka utbrotten och lavafloderna
Bild

6. Som ovan fast mindre
Bild

7. Och igen.
Bild

Efter detta upprepad procedur med firedragon bright och till sist averland sunset. Sedan en liten namnvimpel och rättande av misstag.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Fett najs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Fortsätter måla banér. Den här gången till dreadnought #2. Har man spöat skiten ur en eldsprutande pseudodrake med bara händerna på de oändliga lavafälten har man rätt att skryta om det i sin personliga heraldik. Massor av extra bling från bitz tiggda av andra här på forumet.
Röde skrev:Fett najs!
Tack, du är ju i allra högsta grad medskyldig till resultatet med din givmildhet.

Bild

Fick visst lite rödfärg på fingrarna också när jag öppnade en burk :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Astufft det också... Den här armén är awsome.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Nurgle »

Ooh vilken banner! Riktigt häftigt och bra inspiration för när det blir en till Unit LOTD.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Elevatorlake »

Jag kollade hemma efter att vi sprang på varandra på Fantasia och det är vallejo decal fix som jag har använt, den tycker jag funkar riktigt bra om det är så att du vill prova en annan metod för transfers. Den lägger du på efter att transfern har torkat så mattar den ned ytan och krymper dekalen lite så den lägger sig ännu tätare mot underlaget.

http://www.figurspel.se/figurspel/valle ... -decal-fix
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev:Jag kollade hemma efter att vi sprang på varandra på Fantasia och det är vallejo decal fix som jag har använt, den tycker jag funkar riktigt bra om det är så att du vill prova en annan metod för transfers. Den lägger du på efter att transfern har torkat så mattar den ned ytan och krymper dekalen lite så den lägger sig ännu tätare mot underlaget.

http://www.figurspel.se/figurspel/valle ... -decal-fix
Tack för tipset! Jag provade Lahmian medium med hyggligt bra resultat. Syns fortfarande att det är en transfer, men jag ska prova ett lager till innan jag ger slutligt tumme upp eller ner. Återkommer med bild.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Leffegnu »

Jäsikens vad snygga banérs, mkt imponerande :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar