Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Conclave! Väldigt roliga modeller att måla. Snubben längst till höger är mest med för helhetsbilden och för att stoltsera med sin nya fina 32mm-bas

Bild

Eftersom jag inte kommer hinna måla en till karaktär till vettig standard kommer det bli den gamla versionen av Pellas, med combi-flamer och power sword från tidigare i tråden. Eventuellt med lite upphottade detaljer. Med bara terminators och baser kvar känns det plötsligt genomförbart på en arbetsvecka.

Fanatic-checklistan uppdaterad
☑ Fyra heavy bolter devastators
☑ Fyra command squad flamers
☐ Tre terminators (basfärgade)
☑ Två sternguard
☑ Drop pod
☑ Två librarians
☐ 15 ombasningar från 25 till 32mm
☐ Lite nya squad markings, vapenbyten och småfix

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Ismeno »

Nice!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Finfint!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Soil »

Riktigt snyggt! Grön/blå/brun var en oväntat lyckad färgkombination :D

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Serpent »

De är kanonfina. Synd att jag inte ska upp till Fantasia och kunna få stryk av det där.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Leffegnu »

Snygga skapelser ni visar =)
Märks det läggs ner rätt så några timmar per figur o det betalar av sig med råge :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Tack alla! @Leffegnu: Librarians ägnade jag ca 12h totalt till, dvs 6h per figur även om det inte riktigt går att räkna så.
Serpent skrev:De är kanonfina. Synd att jag inte ska upp till Fantasia och kunna få stryk av det där.
Du vet att jag har exakt 0 vunna matcher i 7th edition va? :)

Tre terminators i främsta ledet klara idag! De två bakom finns i detalj tidigare i tråden.
Bild

Detta innebär att jag inte längre har några hela modeller kvar att måla inför Fanatic. Nu rör det sig om baser, squad markings, en meltagun, några nya shoulder pads och något litet till. Dags att spika listan och lämna in till arrangörerna.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Serpent »

NilssonHarHund skrev:Tack alla! @Leffegnu: Librarians ägnade jag ca 12h totalt till, dvs 6h per figur även om det inte riktigt går att räkna så.
Serpent skrev:De är kanonfina. Synd att jag inte ska upp till Fantasia och kunna få stryk av det där.
Du vet att jag har exakt 0 vunna matcher i 7th edition va? :)
Som CSM-spelare förutsätter jag alltid att jag ska få däng av Marines... :roll:
Tre terminators i främsta ledet klara idag! De två bakom finns i detalj tidigare i tråden.
Bild

Detta innebär att jag inte längre har några hela modeller kvar att måla inför Fanatic. Nu rör det sig om baser, squad markings, en meltagun, några nya shoulder pads och något litet till. Dags att spika listan och lämna in till arrangörerna.
Ser superbt ut! Chans på Best in Show? 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Inga bilder den här gången, men det kommer sådana imorgon med lite mer intressanta motiv än en massa baser.
Serpent skrev: Ser superbt ut! Chans på Best in Show? 8-)
Tack för förtroendet. Påminner mig om när jag som 10-åring åt på restaurang med mina föräldrar och deras vänner. Svarade enligt sägnen "superbt" på servitörens fråga om maten smakat bra. Det imponerade tydligen på de andra runt bordet eftersom det fortsatt dyker upp som diskussionspunkt på middagar. Återstår att se om turneringsbesökarna är lika imponerade över vad jag kan på söndag. 8-)

Ny checklista av det som tidigare gick under arbetsnamnet "småfix" i någon lös prioriteringsordning.
☑ 15st 32mm-baser
☐ land speeder heavy flamer
☐ 3 shoulder pads
☐ devastator sgt bolter (istället för meningslös och dyr combi-grav)
☐ meltagun
☐ uppdaterade, snyggare squad markings
☐ thunder hammer sgt hjälm i codex astartes-rött
☐ dreadnought autocannons (enligt codex @serpent från några sidor tillbaka i tråden)
☐ nya objektiv

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Nurgle »

Sjukt snygga! Riktig dioramastandard på dem - som något man kunde bläddra fram i codexen.

Skriv svar