Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Börjat måla banér för det andra Salamanderskompaniet. Försöker vara så nära codexets illustration (s 58) som möjligt, men förmodligen med något färre detaljer. Jag började med en snabb kladdig skiss för ungefärlig position för de olika elementen. Fortsatte med himlavalvet i blood red, därefter blandat med blazing orange respektive nuln oil. Till sist bergkedjans konturer, med överdrivna kratrar som sedan kan arbetas inåt.

Bild Bild Bild Bild

Kan dock inte bestämma mig om jag ska måla de guldkanten i nmm-metall och eldsflammor i orange-gult, eller om jag ska måla båda i guldmetall för att representera invävda/broderade guldtrådar.

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av eldrak »

Gul representerar ju oftast guld på banér och i heraldik, så jag skulle säga kör på NMM.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

eldrak skrev:Gul representerar ju oftast guld på banér och i heraldik, så jag skulle säga kör på NMM.
Ska kanske tillägga att jag är orolig för om det kommer skära sig mot metallen på banértoppen.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Arbetet med banéret går vidare. Väldigt störande att försöka efterlikna illustrationer vars proportioner är fel jämfört med modellen. Originalet är mycket bredare än modellen, vilket medför att alla detaljer måste sitta längre ifrån varandra vertikalt. Kommer bli som mest tydligt med hammarna i förhållande till bergskedjan.

1. Bergskedjan klar
2. Skripturen färdig för chapternamn.
3. Skissar flammor i iyanden darksun och kladdar dit guldkanten, väl medveten om att kladd på utsidan är helt ok än så länge.
4. Eldsflammedetaljer och chapternamn
5. "Högdagrar" för eldsflammorna för att få till lite struktur, i likhet med inspirationskällan. Här bryter jag mitt vanliga mantra att måla eld som naturlig eld, dvs vitast och ljusast närmast "källan", den här gången för att vara källtrogen.
6. Andra kompaniet, w00t!
7. Skissar hammare. Glömde visst hörnklövern vid det tidigare iyanden-steget.
8. Konturer för hammare, som inte blev helt lyckade. Får göra om lite för att få rätt vinklar på framför allt den vänstra. Lite bättre vy på chapternamnet.

Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild Bild

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av katzenjammer »

Ashäftig arme och jag älskar ditt baner. Roligt att återskapa från en bild sådär, och freehanden ser ut att bli bra.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Frimålningsdelen på banéret klart, med undantag för de små detaljerna på de gröna vimplarna längst ner och ramens nmm-guld.

Bild Bild

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Command squad till slut klar, en vecka sent. Vad säger du, Claimh_Solais, funkar det bättre med svarta baskanter?

Bild Bild Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Jäklar var svårt det var att få till vettigt ljus på bilderna. Ska försöka få till det bättre.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Jag är försiktigt positiv och tror att jag tycker det blev bättre med svarta kanter.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Claimh_Solais »

NilssonHarHund skrev:Command squad till slut klar, en vecka sent. Vad säger du, Claimh_Solais, funkar det bättre med svarta baskanter?

Otroligt mycket bättre , du lägger fokus på modellen och du får en myckt "renare" känsla på figurerna :D

Riktigt bra standar med , imponerande freehand :wub:

Skriv svar