Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av sefiii »

NilssonHarHund skrev:Tack alla! @Leffegnu: Librarians ägnade jag ca 12h totalt till, dvs 6h per figur även om det inte riktigt går att räkna så.
Serpent skrev:De är kanonfina. Synd att jag inte ska upp till Fantasia och kunna få stryk av det där.
Du vet att jag har exakt 0 vunna matcher i 7th edition va? :)

Tre terminators i främsta ledet klara idag! De två bakom finns i detalj tidigare i tråden.
Bild

Detta innebär att jag inte längre har några hela modeller kvar att måla inför Fanatic. Nu rör det sig om baser, squad markings, en meltagun, några nya shoulder pads och något litet till. Dags att spika listan och lämna in till arrangörerna.

riktigt snygga!

vacker highlighting, subtilt slitage, bra färgmarkeringar

superbt
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Dagens tre viktigaste arbetsuppgifter i form av tre saknade vapenval färdiga. Land speedern är en av de första modeller jag målade till denna armé och återfinns på trådens första sida. Kul att återkomma till den. Sergeanten är en av mina favoritmodeller i hela armén, med sin pose, beväpning och bas. Därför var den viktig att få med i listan, även om det varit enklare att bara måla en slumpmässig tactical marines hjälm röd istället.
Bild
Nurgle skrev:Sjukt snygga! Riktig dioramastandard på dem - som något man kunde bläddra fram i codexen.
sefiii skrev:vacker highlighting, subtilt slitage, bra färgmarkeringar
:oops: :wub: Tack hörrni. Sånt värmer.

Checklistan uppdaterad
☑ 15st 32mm-baser
☑ land speeder heavy flamer
☑ 3 shoulder pads
☑ devastator sgt bolter (istället för meningslös och dyr combi-grav)
☑ meltagun
☐ uppdaterade, snyggare squad markings
☐ thunder hammer sgt hjälm i codex astartes-rött
☐ dreadnought autocannons (enligt codex @serpent från några sidor tillbaka i tråden)
☐ nya objektiv

Det borde jag väl hinna imorgon kan jag tycka. Nu är listan legal att spela med alla detaljer målade, så även om det skiter sig med tid för perfektion imorgon kan jag spela på lördag. Mission success!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Slänger in en bonusbild eftersom jag fick feeling och målade om alla axelskydd. Bröderna Brinn manekängar stolt årets bas- och axelskyddsmode på Armageddon. Det får inte bli för mycket utsmyckning på baserna, så bara några enstaka har fått skeletonbitz. Squad 3, 4, 5 och 7, med sina respektive antal flamtoppar på axelskydden. Snyggare och mer diskret än att hålla på med massa romerska siffror. Har också för mig att nya codexet talar om att Salamanders inte använder numrerade eller namngivna squads, men jag vill gärna kunna hålla isär dem på slagfältet.

Bild

Checklista
☑ 15st 32mm-baser
☑ land speeder heavy flamer
☑ 3 shoulder pads
☑ devastator sgt bolter (istället för meningslös och dyr combi-grav)
☑ meltagun
☑ dreadnought autocannons (enligt codex @serpent från några sidor tillbaka i tråden)
☑ uppdaterade, snyggare squad markings
☐ thunder hammer sgt hjälm i codex astartes-rött
☐ nya objektiv

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Naz87 »

Coolt!

Speedern får mig bara att vilja skrika "Sitt ner i båten ungj*vlar". Klart man ibland måste ställa sig upp för att få bästa skottet. Hur har du gjort med de ingjutna sittande benen? Skurit/slipat bort dom eller skulpterat över?

Riktigt smidig och effektfull lösning på squad markingen. Slipper du decaler som täcker din snygga freehand

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Naz87 skrev:Speedern får mig bara att vilja skrika "Sitt ner i båten ungj*vlar". Klart man ibland måste ställa sig upp för att få bästa skottet. Hur har du gjort med de ingjutna sittande benen? Skurit/slipat bort dom eller skulpterat över?
Den konverteringen gjorde jag någon gång 1999-2000, efter inspiration från white dwarf där jag vill minnas Paul "Fat Bloke" Sawyer hade gjort något liknande till sina White scars. Skar och filade bort benen om jag minns rätt. Ingen skulptering nödvändig och finns det skavanker döljs de rätt bra av att skytten står i vägen och skuggar.

Edit: Land speedern är förresten den äldsta modell jag äger som jag fortfarande spelar med. Den följde med grundlådan till 3rd edition som jag köpte i oktober 1998. Snart är den myndig!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Nurgle »

Great style never goes out of fashion :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Sådärja! Då var jag och de gröna herrarna klara inför den här gången. Men först gruppbild'n innan nedpackning.

Bild
(klicka för större version och sedan på bilden igen för att zooma)

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Naz87 »

Skitsnyggt!

Kommer ihåg när du jobbade på det där baneret och har fortfarande drömmar om att en dag kunna måla så ;)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Efter stressen att få klart allt inför turnering är det dags att ta tag i projekten som inte kunde få tillräckligt mycket kärlek. Först tänkte jag bygga en till dread med dubbla autocannons men kom sedan på hur tråkigt det är med sådana upprepningar. Dels i spel men framför allt att måla. Därför får det istället bli lascannons och heavy flamer. Jag tänker att det kan vara ett vettigt närstridskomplement till autocannons om något kommer för nära skvadronen. Problemet är bara att jag inte har någon dreadnought heavy flamer. Någon snäll människa därute som vill skicka en till mig får gärna PM:a och få en slant för besväret. Litet extra tack till Röde för baneret och lite andra detaljbitz (som höftskynket i mitten som ska målas och bli del av autocannon-brorsan).

Projekt nummer två är Kapten mark 3. Den här gången med styrka D-hammare. Strax dags att strippa färg och måla om. Överväger att slipa bort vingen på vänster axelskydd och fixa dit en chapter badge istället, men vet inte om jag vågar riskera att förstöra formen. Det här är i övrigt en av mina favoriter i modellväg till marines. Jag vill ha stoiskt överlägsna poser istället för action för karaktärer.

Möjliga bildtexter:
* Kan farbror visa vägen till godisaffären?
* This way mister bubbles...
Bild

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Naz87 »

Borde ha en dreadnought heavy flamer liggandes i någon låda. PMa en adress så skickar jag en så fort den är lokaliserad ;)

Skriv svar