Into the Adrantis Nebula Escalation kampanjblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Into the Adrantis Nebula Escalation kampanjblogg

Inlägg av benmannen »

Så var det dags för ett nytt projekt. Ancalagon har startat en liten Escalationkampanj och jag tänkte vara med... Jag har lite slöat ner på produktionen på mina två huvudarmeer: Dark Eldar och CSM, har lite slut på enheter att bygga till dem bägge... Och vad dyker upp då lämpligt om inte en inbjudan till lite kampanjande.

Vi ska ha klart 750p till runt slutet av September. Komplett målat. Jag hade en tanke först om en MonoNurgle demonarme, men listan blev så trist, modellerna är finfina men det blev lite väl mycket närstridskillar som inte får Sweeping Advanca... Sen tänkte jag på det gamla Dark Eldarfluffet där de jagar Tyranider till sina gladiatorspel... Att köra en lista med Dark Eldarmain och lite Tyranider som allierade. Men hur mycket Dark Eldar kan jag ha målat egentligen. Och basar jag dem annorlunda så kan jag inte ha dem till min vanliga DE arme. Så nej, jag får byta ut Dark Eldarna mot något liknande. Jag visste att jag ville köra med Lictors för deras humorvärde och lite outflankande Stealers är alltid skoj. Då kom jag på att ingen verkar spela med Militarum Tempestus. Ingen kommer ihåg vad det Codexet heter eller vad de egentligen har för sig... Så jag kollade upp den och förstod varför. Inga Heavy Support och ett enda Troopval... Snark, men det kanske funkar bra i Escalation och jag får väl maxa på med Tyranider och sen i slutändan så får jag väl köra omvänt med Tyranider som main och människor som allierade...

OCH jag har hittills aldrig sett Kossorna på plan. Alltså Tauroxarna. De är så fula, och verkar rätt dåliga med AV11 i fronten och 10 i resten, men det är benhårt i min värld som är van vid AV10 opentopped... Och de har rätt bra med dakka och är Fast, så de kan nog vara rätt taktiska trots allt. Bara jag kan hålla dem vid liv. De skjuter ju sjukt mycket bättre än en Raider...

Så det blir en arme med människor med ett gäng radiostyrda Tyranider. Fluffet är nåt om en smärt/feromonsändare eller nåt som inplanterats på tyraniderna och styrs av en Commissar...

"Allt är heeeeeeeeelt under kontroll".

"Se inte så oroliga ut, vi sitter ju i en oförstörbar tank, eller hur?".

Listan blir nåt sånt här:

---------------------------------------------

Militarum Tempestus Commissar: power weapon 40

4 Militarum Tempestus Scions: 2× plasma gun; + 1 Tempestor 100
• Taurox Prime: twin-linked Taurox gatling cannon; twin-linked autocannon; searchlight; fire barrels 101
4 Militarum Tempestus Scions: 2× plasma gun; + 1 Tempestor 100
• Taurox Prime: twin-linked Taurox gatling cannon; twin-linked autocannon; searchlight; fire barrels 101

Deathleaper 130
1 Lictor 50
8 Genestealers: 4× scything talons 128

---------------------------------------------

Så hyfsat mycket grejer på 750p, Deathleapern är humor. Dess långa lista med specialregler kommer stöka på motståndaren. Och skönt med en Commissar HQ som man faktiskt kan hålla nerslimmad på 25p om man vill!
bild-2.jpg
bild-2.jpg (69.1 KiB) Visad 3462 gånger
bild-3.jpg
bild-3.jpg (79.23 KiB) Visad 3462 gånger
Senast redigerad av 2 benmannen, redigerad totalt 24 gång.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ancalagon

Re: Militarum Tempestus + Tyranidallierade Escalation

Inlägg av Ancalagon »

Då benmannen (som vanligt) står för buskisfaktorn så står jag för jättearga rymdvikingar - Space Wolves. Detta blir 8e gången jag bygger SW, då de alltid varit en favorit, och just nu kompletterar mina andra arméer i spelstil och utseende (Death korps, Eldar, Necrons). Då jag fullkomligt avskyr GWs babyblå så blir mina klassiskt mörkgrå, med en del csm detaljer och ett lite vildare utseende. Lite 13th Company helt enkelt. Jag har inte helt spikat min första lista ännu, men det kommer :)

Bilder på ingående.

Annars i denna Escalation League så kommer nu Dark Eldar, Eldar, Space Marines, Space Wolves, Tyranids och Militarum Tempestus+Tyranids vara representerade. Lite spetsöron, lite imperiekämpar och lite aliens. En härligt blandad kompott.

Själva upplägget för spelandet är ganska simpelt. 750 poäng först, sen expandera 250 i månaden, med lite hobbydagar/Kill Team emellanåt. Så det blir Kill Team, det blir Cityfight, det blir mini-Maelstrom, det blir vanliga slag och det kanske tom blir ett besök i Zone Mortalis.

Om det finns nåt intresse utifrån att närmare följa hela spektaklet från borden så delegerar jag fotograferingsjobbet till några i gruppen :)

Yuroo

Inlägg av Yuroo »

Halloj och kul att få vara med!

Inte lirat 40k på 20+ år, men nu är det dags igen! :D

Då jag själv legat i dvala är det inte mer än rätt att mina Space Marines, chapter Coral Vipers, har gjort likaså.

Truppen leds av en bakåtsträvande och galen Tech Marine, som nyligen blivit uppväckt efter att ha legat i dvala väldigt länge. Då hans överordnade inte visste vad de skulle göra av honom och ingen verkade ta honom och hans gamla teknik på allvar, så blev han nyligen befordrad till Master of the Forge och ivägskickat att utforska ett nytt område.
Bilagor
2014-08-24 16.34.03.v2.jpg
2014-08-24 16.34.03.v2.jpg (92.47 KiB) Visad 3401 gånger

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Häftigt med riktigt retro grejer :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Ancalagon skrev:Häftigt med riktigt retro grejer :D
ja, de där är RETRO!

Han har en massa mys i gömmorna. Jag kommer inte ens ihåg när Space Marines fick ha Jetbikes...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Awsome!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Har limmat lite... Ena Scionenheten är klar, jag beslöt mig för att skippa ryggsäckarna, de blev så biffiga med dem, gillar dem lite klenare till utseendet. En Taurox är också nästan helt hoplimmad. Har magnetiserat en massa vapenalternativ. Undrar om det är bättre att köra dem som anti-infanteri med en massa S4 skott... Speltestande får utvisa.

Commissarmodellen är riktigt fin. Gjorde i princip ingenting med honom, lade till lite extra bolster slugs men det var allt.
bild.JPG
bild.JPG (77.04 KiB) Visad 3374 gånger

benmannen

Re: Into the Adrantis Nebula Escalation kampanjblogg

Inlägg av benmannen »

Och min grundmålade första Taurox. Jag gillar den faktiskt. "Hjulen" är bisarra men funkar hyfsat. Vanliga däck kanske hade varit snyggare.

Autocannonplaceringen är rätt unik minst sagt. En på var sida om fordonet...
taurox.jpg
taurox.jpg (67.48 KiB) Visad 3358 gånger

Yuroo

Inlägg av Yuroo »

Efter att ha letat runt lite, har min käre Master of the Forge hittat ett fordon till sig. Nu gäller det bara att hitta en besättning också.
Bilagor
2014-08-24 23.45.35.v2.jpg
2014-08-24 23.45.35.v2.jpg (88.56 KiB) Visad 3310 gånger

Användarvisningsbild
remz

Inlägg av remz »

Halloj!

Kul att se vad alla ni andra håller på med, det var bra initiativ att starta en liten blogg här Stefan!
Tycker det ska bli riktigt roligt det här, och i slutändan har vi alla förhoppningsvis en komplett armé :lol:
Ser bra ut än så länge, med en skön mix av nytt och gammalt verkar det som :D
Aldrig för sent att börja med 40k ;)

Själv har jag "tjuvstartat" med mina Dark Eldar.
Målat dryga 500 poäng hittills, så håller på att utöka till 750p nu.

Ser fram emot att titta till här lite titt som tätt och se hur det går för alla! :)
There is no escape from chaos...it marks us all.

< Patrik Andersson >

Skriv svar