Jacobis Neon Knights

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Hade lovat mig själv att fokusera på just Dark Angels tills jag hade en rejäl armé spelklar, men så fick man hem en liten beställning med grejer som inte gick att hålla fingrarna borta från. Det första är tillskott till Neon Knightsen, men eftersom de inte är med i DA-codexen så får vi väl alliera in dem. Förslagsvis göra ett litet Neon Fists chapter?

Image

Sen var det ju omöjligt att inte sätta tänderna i denna figur: Mortarion, primarch of the Death Guard.

Image

Mitt första försök att måla smutsigt och rostigt, vilket jag tycker blev hyggligt. Gav modellen en liten mouth grille utav green stuff för att det känns som att det var nåt som Forgeworld missade. Även den första primarch jag gett mig på, var kul att faktiskt se storleksskillnaden mellan space marine och primarch. Har ju, som jag nämnt tidigare, några Dark Vengeance-lådor så nu kanske det blir Death Guards av Chaos-gubbarna på sikt.

Hade för övrigt min första Dark Angels-match på evigheter i söndags där jag mötte Dark Eldar, i vilken jag tog gruvligt revansch från förra gången. Ravenwing mötte Venom spam, där alpha-strike-strategin gick lysande tack vare att jag fick runda ett och min motståndare inte kunde återhämta sig från första rundans massiva förluster av både fordon och trupper.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av bolterochkniv »

riktigt nice målarstil alltså, jag hade dock övervägt att lägga in lite fler färger som bryter av på centurions, just nu ser de aaaaaaningen ut som:

Bild
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Haha, vilken underbar liknelse! =) Jag hade tankarna mer på fyrverkerier och diskoljus när jag målade, men vattenmeloner är ju spot on!

Kommer nog inte måla om dem, de får förbli Imperial Melons from nu, men jag ska försöka få in lite mer variation i schemat framöver =)

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av RUNE »

Den här melonbilden fick mig verkligen att garva. :D Men jag gillar verkligen looken på dina centurions. Det är ett speciellt utseende men jag tycker att det funkar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Flogger »

Åh fortsätt! Älskar melonmarines! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Röde »

Och plötsligt hör jag bara dronterna i Ice Age när jag tittar in i den här tråden...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jonke »

Once you go melon you can't go back!

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Denkan »

Mer meloner åt folket!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Dags för ännu ett... hrrm... regelbundet inlägg i min målarblogg. Fick lite fart igen efter nya DA-codexen dök upp och fick ihop tillräckligt med gubbar för att de skulle få lufta sig på en turnering på Dragon's Lair i höstas. Där gjorde den här flammande fågeln entré:

Bild

Bild

Är kanske inte bästa modellen i spelet men jag tycker den är underskattad. BS 5 på marktrupper, kan slänga ut 3 twin-linked heavy bolter-skott, 5 st 6 ap 4 skott och 2 missiler st 7 ap 3 per turn (finns bara 6 missiler, så de räcker bara i 3 rundor). Tycker den är grym på att ta ut infanteri! Dessutom är den svår att ha ihjäl, eftersom den kan re-rolla jink med hjälp av ravenwing-regeln.

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Jacobis Neon Knights

Inlägg av Jacobi »

Men det stora tillägget till armén blev klar idag. Fångade upp en imperial knight för 800 spänn på Speltids Brack Friday-rea (klart att mina "Neon Knights" ska ha en knight!) och efter ha offrat många sömntimmar så kan den nu äntligen lämna målarbordet. Ska bli kul att se vad "The" Neon Knight går för!

Bild

Bild

Bild

Skriv svar