En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Bild

Tack alla för uppskattningen :)

@Ismeno. Agreed! Jag tänker ofta att jag ska skrapa av de sista mold lines bara för min egen skull. För med det fixat är de faktiskt riktigt grymma :) Kanske kan vara mitt nyårslöfte på hobbyfronten...

@holyalex Det värmer mycket med så fina ord <3 Det kanske kan vara ett till hobbylöfte att skriva lite mer från sommar och framåt. Eller en vag förhoppning i vart fall.
Tyvärr tar det sån tid i anspråk, speciellt att göra batreps. Kul men tidskrävande. Och med hotet att Imgur gör slag i sak av sina villkor att döda tredjepartslänkning så känns det som att bygga stormskydd med tändstickor.

@NilssonHarHund - Exakt så, du förstår precis :)
Spelglädjen var nog på topp trots allt. Jag fick ju sova till slut och med tillräckliga mängder kaffe i kroppen så kickar det igång. Alla matcherna var vansinnigt roliga! Utom kanske den sista, det blev lite väl brutalt med ett närstridsbräde och vår tokoptade närstridsarme mot en skyttearme... Sen hade vi en liten svacka i teamworket under en match men i övrigt satt lagspelet som en smäck! Bästa lagbjörnen!!

@Kaptenen - haha, ja, det var nog knappt att jag såg något i det där stadiet. Tack för bilden och framförallt för en fantastiskt ordnad turnering :)

@ekekrantz - Inte den hårdaste men defintivt en av de två spammigaste listorna :)
Men det visste vi ju när vi plockade ihop denna armen att vi skulle sticka ut rejält haha :D

Nu är det dags för ett nytt litet projekt.
Jag ska nämligen spela turnering den 24:e. Ja, jag har ju inte fått plats ännu men räknar kallt med att som förste reserv får jag plats.

Vad blir det för projekt då?

Om jag säger att jag bestämt mig för att dissa hela Ultramarines & Guillimangrejen för att jag ogillar fluffet, samtidigt som jag älskar elitistiska & svulstiga arméer med tokdyra & få enheter.
Jag vill bygga på mina dreadknights med mer och fler stenhårda och lätträknade enheter.

(Enklare att måla färre modeller :)
Och att jag beställt kort och två lådor för 905:- (från Alphaspel). Vad kan det vara då månne?

To be continued...
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Lottomannen »

Custodes? Låt det vara Custodes! och om man får önsketänkande lite: med det vita färgschemat.
Jag är väldigt nyfiken på vad du skulle kunna få till med de modellerna.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Lottomannen skrev:Custodes? Låt det vara Custodes! och om man får önsketänkande lite: med det vita färgschemat.
Jag är väldigt nyfiken på vad du skulle kunna få till med de modellerna.
Image

Ja! Såklart det är Custodes! Grymt gissat. Lottomannen levererar på sitt namn ;)

Dock vågar jag nog inte ge mig i kast med en så svårmålad färg som vit. Svårt att få till riktigt bra och kan vara en riktig plåga i rumpan.
Jag kommer nog köra det säkra kortet och jobba med deras orginal-färgschema.

Planen är att försöka använda så mycket genvägar som möjligt utan att det syns, så jag faktiskt kan få en enhet på brädet snyggt målad utifrån min förmåga.
UTAN att ägna ett heltidsjobb åt projektet.

Så planerar spraya dem med GWs retributor gold, washa och sedan highlighta.
Alternativt så kör jag airbrush med guld. GWs retributor gold på sprayburk är väldigt tjock och en helt annan konsistens än någon annan hobbyprimer från dem eller Army Painter.

Men så nära originalet som möjligt.

Skulle vara kul med riktigt snygga baser i samma tema som övriga med lite olika, blandade ruiner/natur.
Där finns massor av tid att spara med färdiga, snygga baser. Däremot verkar baser i den storleken (ovala 75 mm) vara svårt att hitta tyvärr...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av NilssonHarHund »

Vitt har blivit betydligt enklare på senare tid med bättre täckande färg. Warhammer tv:s guide för white scars är bra, OM du nu skulle vilja men bara inte vågar.

Kul att du är tillbaka!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Ska du airbrusha behöver du inte vara det minsta orolig för att måla vitt, det blir hur snyggt som helst med airbrush och är lika enkelt som vilken annan färg som helst.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Ni har ju helt rätt :)
Det jag ogillar med vitt är lite av Tau-syndromet. Det blir mörkt i skårorna men inte så mycket mer som händer med highlights etc.
Sen är jag en sucker för att måla som en femåring :) Att försöka efterlikna kartongen & förlagan så mycket som möjligt.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Tjoho! Plats på turneringen i februari!

Bild

Jag är så sjukt pepp för detta nu :)
Har en helt galen plan som kommer bli svinrolig att spela. Jag kan bara säga en sak - GW älskar mig :)

(Eller egentligen älskar GW mina pengar men det väljer jag att bortse från. Tänk vad lite förnekelse kan göra).

Och ser fram emot lite riktigt målande till skillnad mot senaste månadernas stiltje & instick med ultrasnabbt målade Mansions of Madness 2nd ed modeller. De ser så illa ut att jag inte ens tänker dela en bild. Som om någon doppat skiten i vattenfärg, ungefär. Men fick klart dem för lite spelkvällar.

(Kan varmt rekommenderas).

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

50 shades of Grey...

Lyckades med konststycket att tappa en av mina sprayburkar i backen inne i hobbygrottan / barnens lekrum.

Bild

Munstycket gick av och burken började spruta färg åt alla håll. I panik greppade jag burken varpå färg sprutade åt alla håll och mina nävar snabbt fylldes med färg.

Jag fick ur mig ett halvkvävt hjälp innan jag insåg att min fru skulle bara explodera och slänga ut både mig och burk i kylan. Sprang bort till hobbybänken och slängde ner allt i en bytta för priming jag precis tömt på grejer.

Ut med allt och lyssna på burken som fortsatte tömma ut en dryg hundralapp färg.

Snabbskrubb med diskborste och grönsåpa fick bort det värsta från tassarna.

Bild

Turligt nog klarade sig resten av huset. Parkett och allt oskadd. Puh!

Ena väggen i barnrummet är numera gråspräcklig, barnens leksakslådor har en snygg, grå finish och lite lister blev grå. Tröjan hade jag ändå tänkt slänga.

Jävlar vilken tur jag hade där!

För övrigt har jag nu slipat av alla gjutkanter och skit på mina Adeptus Custodes och så sakteliga börjat montera ihop dem.

Bild

Det tar sig sa spraymarodören...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Ismeno »

Sekunder från skilsmässa där du! :D

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av RUNE »

Shit! Det är precis det scenariot jag drömmer mardrömmar om! :D
Det värsta jag har råkat göra är att tappa en öppnad burk färg i golvet. Visst blev det lite sanering men allt gick att återställa.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar