En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Har fortfarande en Pallas grav tank kvar att måla klart en hel del på. Vad gör man då? Jo, målar nåt annat så klart!

Bild

Tyckte Caladius-tanken hade lite dåligt med färger så drog plasma highlights på kanonerna. Så nu måste jag förstås städa upp så det ser snyggt ut. Nu börjar det kännas småstressigt med en vecka kvar.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Jag måste säga att plasma effekten blev väldigt snygg på fordonet. När man surfar runt på nätet ser man mycket plasma effekter men ofta ser det slarvigt ut eller vad man ska säga. Vissa blaskar på massor av (t.ex.) blå färg för att få OSL effekt men det slutar med att det ser mindre bra ut.
Glödande plasma är skitsvårt att få till tycker jag. Har försökt några gånger men slutar alltid med att jag inte använder det.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

RUNE skrev:
15 nov 2019, 22:55
Jag måste säga att plasma effekten blev väldigt snygg på fordonet. När man surfar runt på nätet ser man mycket plasma effekter men ofta ser det slarvigt ut eller vad man ska säga. Vissa blaskar på massor av (t.ex.) blå färg för att få OSL effekt men det slutar med att det ser mindre bra ut.
Glödande plasma är skitsvårt att få till tycker jag. Har försökt några gånger men slutar alltid med att jag inte använder det.
Stort tack Rune! Ja, instämmer, det är svårt att göra utan att det blir blaffigt och övertydligt. Strävar efter less is more. Jag tror du fixar det, bara experimentera dig fram till din inre glöd :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Bas till Pallas klar!

Bild

Nu börjar det bli bråda dagar. Bara två målarpass kvar :shock:

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Nu börjar min Custodes Strikeforce komma samman.

Bild

En hel del puts kvar men nu är de i alla fall i spelbart skick. Så känns som en milstolpe.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga! Det där färgschemat ser riktigt bra ut och jag gillar OSL:en på tanken.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Röde »

Häftig känsla när det tar form... Nice!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Tack Röde & Elevatorlake. Och fick göra om kanonerna tyvärr så OSL försvann så får fixa tillbaka det igen.

Så här landade armén iallafall:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

(Den skarpögde ser att guldmönstret har en liiite ljusare nyans upptill. Det beror på att jag råkade airbrusha över transfern upptill och fick måla den för hand.)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Lärpunkt: Köp aldrig mer slarvmålat. Aldrig!
Vansinnigt krävande och tidskonsumerande att fixa i efterhand om man inte strippar. Det hade gått dubbelt så fort att måla rätt från grunden. Men är nöjd med att jag med detta projekt pushat gränsen för vad jag själv trodde jag klarade.
Bara att hitta rätt färger och efterapa målarstilen för att putsa till allt färgspill var utmanande.
Sen alla gjutskarvar jag ändå fått fixa. Puh.
Dock slapp jag det element jag ogillar mest vilket är att måla basfärger. Så förutom städjobbet var alla delar av målandet vansinnigt roligt.

Dessutom har jag fått mersmak på Custodes så bestämt mig för att göra en hel lista med 2000 poäng - och köra i kompetitivt format. Få till den riktigt snyggt målat. OCH försöka hamna hyfsat bra placeringsmässigt.
ITC bjuder på en del hårda, autoplaylistor.
Det kommer bli riktigt spännande!

Jag är dessutom sugen på att få in mer lila i metallen. Ska se varthän det barkar.

Fridens!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Röde »

Ser riktigt tjusigt ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av lurräven »

Snyggt custodes!

Jag gick mer åt silver i mina custodes och sedan washade jag med lila, brunt och lite gult för att emulera en gammal guld. Lila särskilt tycker jag blev nice.

Skriv svar