En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Ser snygga ut! Jag har inte varit en stor fan av guld som färg betraktat. Men custodes färgschema med rött och guld fungerar bra tillsammans.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Story tack boyos! Det värmer!
Långtifrån bästa armén på RauknRumble men jag skämdes inte för att ställa ut den och det var målet.

@Lurräven - lila är en jättebra färg! Har själv funderat på det många gånger men aldrig kommit till skott. Tror det kan ge riktigt bra djup och ålder till modellen. Nu har jag nog tyvärr kommit lite långt med armén för att göra för stora avvikelser. Plus att man vill ju inte härmapa :?

@RUNE - Ja, jag var inte heller ett fan av guld. Men Custodes har vunnit över mig! Nu är det allt jag kan tänka på hobbymässigt. De har allt som Ultramarines hade när jag väl gav mig in i hobbyn. De hårdaste, tuffaste och mest elitistiska enheterna. Tänk att kunna köra 2000 poäng med 15 modeller! Utan att det är Knights. Plus att de är så nära kejsaren man kan komma!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Aquilon!

Kanske nån av er fem som fortfarande lurkar på forumet minns att terminators var det som drog in mig i hobbyn en gång i tiden. Fram till idag har de mestadels varit helt ospelbara. Men inte för Custodes!

Har snöat in på spelets hårdaste terminators - Aquilon Custodes! Kostar som en Imperieknekt i både poäng och pengar. Och dör som flugor när fienden skjuter dem. Men uj vad tuffa de är!

Bild

För den åldrade känslan kör jag ärgwash men applicerar den före annan wash, för att tona ner den skrikiga gröna känslan. Har även fått till en riktigt bra blandning för huvudwashen som ger en lite rödaktig kopparton. Svagt, utan att köra en brun eller röd wash helt och så merparten svart för den där smutsigare, mörkare kontrasten. Bilden gör den inte riktigt rättvisa men det blev riktigt jäkla bra. Sjukt nöjd!

Bild
Sen har jag fixat nya baser till dem också. Älskar dem! Enda tråkiga är att när man bygger en armé så hittar man hela tiden nya sätt att göra det lite bättre. Så ju senare modeller (och i detta fallet baser), desto bättre blir det. Och inte fan går man tillbaka och målar om allt igen.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Bild

Jobbat över samtliga med 80% Dark tone samt 20% reikland flesh. Samt gått över dem med Relictor gold.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Skön mörk guldig färg ohc vilka snygga modeller!

Plus i kanten också för att du inte hakar på the NMM Bandwagon.
TMM passar jäkligt bra på Custodes!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:
07 dec 2019, 17:31
Skön mörk guldig färg ohc vilka snygga modeller!

Plus i kanten också för att du inte hakar på the NMM Bandwagon.
TMM passar jäkligt bra på Custodes!
Tackar! Ja, guld är en häftig färg. Det är inte en svår färg att få snygg men med lite experimenterande kan man få fram lite extra utan att det tar mer tid när man väl hittat rätt kombo.

Och det är just därför jag inte kör NMM. Dels skulle det ta enormt mycket tid. Dels är jag inte tillräckligt skicklig på att måla för att få till det bra. Sen håller jag med dig helt och hållet - guld är bra mycket snyggare som TMM. Enda man uppnår genom att köra NMM är att man får andras beundrande blickar. Det är oerhört imponerande målningsmässigt. Men inte lika snyggt ens när proffsen gör det.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Experimenterat med rött nu och försöker hitta den där dova, röda Custodes-färgen samtidigt som det ska synas kontraster. Tror jag fick till det.

Bild

Använde egentligen bara tre färger utan wash som fick bygga upp stegvis. Funkade ganska bra. Note to self: Dragon red gjorde allt jobbet med fyra vändor. Chaos red som bakgrund och pure red enbart för edge. Har också gått mer i penselstorlek. Edge kör jag numera med Insane.

Bild

Såg en intervju med en riktigt duktig målare och ett av hans första tips var att alltid kolla på modellen i olika sorters ljus. Så man får fram hur den fungerar i olika ljuskällor och inte bara målar så det ser bra vid målarstationen. Försöker tillämpa det numera eftersom jag märkt att vissa highlights jag lagt massor av tid inte ens syns i vissa sorters ljus.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Nu börjar det närma sig sista delen med edge highlight för mina kära Uber terminators.

Bild

Glädjande att de tappade 5 pts i chapter approved. Nu kostar de ynka 78 poäng styck. Vilket fynd!

Bild

En liten storleksjämförelse mellan en supersoldat och kejsarens personliga vaktstyrka.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Jag gillar axelklaffarna, enkel men ändå effektfull effekt. Kan inte reglerna för just dessa termisarna men 78 poäng låter ganska biffigt. Men med guldig rustning så kan modellen inte vara billig, det vore tjänstefel. :D

Tyckte även att Scouten i storleksjämförelsen var snyggt målad. Very nice!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

RUNE skrev:
13 dec 2019, 09:49
Jag gillar axelklaffarna, enkel men ändå effektfull effekt. Kan inte reglerna för just dessa termisarna men 78 poäng låter ganska biffigt. Men med guldig rustning så kan modellen inte vara billig, det vore tjänstefel. :D

Tyckte även att Scouten i storleksjämförelsen var snyggt målad. Very nice!
Tackar! Ja, blev själv nöjd med dem. Vi får hoppas att de får nåt smaskigt i psychic awakening så man slipper bottenkräla men spela med dem är bara ett måste!

Skriv svar