En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Ismeno »

Nice! Du bara burnar på ju, full speed liksom. Härligt! När du har den stilen du har tycker jag kanske inte att smuts är rätt väg att gå, behåll old-school känslan imho. Snyggt jobbat!


Sent from my iPhone using Tapatalk

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av MITTZ »

snyggt!
Gillar statyn bäst, den blev riktigt riktigt bra!

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av ekekrantz »

Exakt samma sitts, börja strax innan sommaren efter 10års tänk:) suttit och målnings tränat på min angel sanguine arme. Inför min eldar arme. vilken wash på det vita?
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Ismeno skrev:Nice! Du bara burnar på ju, full speed liksom. Härligt! När du har den stilen du har tycker jag kanske inte att smuts är rätt väg att gå, behåll old-school känslan imho. Snyggt jobbat!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack så mycket :)
Hmmm, du har nog rätt. Det får vara cleant. Hellre då jobba med mörkare färger och metaller.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

MITTZ skrev:snyggt!
Gillar statyn bäst, den blev riktigt riktigt bra!
+1 :) jo, det känns som jag fick till den. Blir tufft att överträffa mig själv där.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

ekekrantz skrev:Exakt samma sitts, börja strax innan sommaren efter 10års tänk:) suttit och målnings tränat på min angel sanguine arme. Inför min eldar arme. vilken wash på det vita?
Kul, hoppas det blir bra! Eldar är min favoritdödsfiende just nu.
Washen är army painters soft ink quickshade med tunna highlights av utspädd matt vit på det.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

ImageUploadedByTapatalk1413106668.899977.jpg
ImageUploadedByTapatalk1413106668.899977.jpg (32.37 KiB) Visad 4034 gånger
Slänger upp en bild på armeväskorna också. Tyckte det var alldeles för dyrt att lägga pengar på, när man kan köpa modeller & färg för pengarna istället.

Så köpte tre verktygslådor för skruv etc i somras och sprayade på biohazardmärke istället. Nu behöver jaga klä insidan med tunn skumgummi så modellerna inte blir kantstötta. Men funkar rätt bra eftersom det finns avdelare som gör att varje gubbe ligger separat. Kostade 440:- totalt ex spray.

1-2 lådor räcker för en spelklar arme.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Nu äntligen har borren från army painter kommit. Så idag har jag lärt mig magnetisera. Planen är att kunna välja vapen fritt på mina Centurions och även växla mellan devastators och assault. Antar att ni som varit med ett tag tänker att det är på samma nivå som när grannens barn stolt deklarerar att de lärt sig stå på ett ben. Inte så imponerande när man gjort det i 20 år.

Har även lagt plastkort under fötterna efter att jag insett att modellerna ser ut som de står med fötterna begravda i sand annars när man basar dem.
ImageUploadedByTapatalk1413407268.729734.jpg
ImageUploadedByTapatalk1413407268.729734.jpg (34.41 KiB) Visad 3974 gånger
I övrigt så undrar jag varför så många tycker Centurions är apfula? Jag gillar dem verkligen. Helt överdrivet stora med minimala huvuden och falloskompenserande, enorma vapen. Lite tecknad 90-talsserie ala Lobo om nån minns den gamla ultravåldsförhärligande pastischen?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Katarsis »

Coola grejer, och kul med bilder. Vi har dock lite platsbrist här på forumet, så du får gärna ladda upp bilderna på någon annan server (Photobucket t.ex.) och länka dem hit med [image]- eller [img]-taggen.
Mer info: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.ph ... 33&start=0
/Admin-Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

My bad

Skriv svar