Kejsarens barn

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Hejsan,

Jag fick en idé för ett tag sedan att försöka göra en armé med så noggrant pillmålande jag klarar av, eftersom jag aldrig gjort en space marine innan så tänkte jag att det fick bli nån utav dem. Jag gillar stilen på pre heresy Emperors children så därför valde jag dem, här är mitt första experiment för att se om färgerna fungerar:

Bild
Senast redigerad av 1 warpainter40k, redigerad totalt 5 gånger.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Kejsarens barn

Inlägg av katzenjammer »

Ser bra ut! Om du vill fortsätta så finns det mycket blood angels-plast med vingar på.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Grudge »

Alltid gillat lila gubbar, snyggt!

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Jörgen »

Ser lovande ut.

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

katzenjammer skrev:Om du vill fortsätta så finns det mycket blood angels-plast med vingar på.
Det är ju faktiskt en bra ide, det har jag inte tänkt på. Meeen, "tyvärr" så har ju forgeworld släppt lite helt galet bra tillbehör till olika armeér, och bland annat Emperors Children. Eftersom jag tänkt mig att detta ska vara en pill-armé som antagligen kommer ta ett tag att göra så får det nog vara värt den kostnaden eftersom den förhoppningsvis blir utspridd över längre tid.

Nåväl, jag har ju faktiskt fuskat och gjort klart två gubbar i äkta tv-kock-manér, allt extra lull-lull är från forgeworld:
Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Kejsarens barn

Inlägg av RUNE »

Tycker det ser mycket snyggt ut. Keep up the good work.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Denkan »

Riktigt Trevligt!
keep up the good work :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Fortsättningen:
Bild

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Kejsarens barn

Inlägg av katzenjammer »

Det är lite synd med dom hemska klo-armarna på så detaljerade terminators. Men det är väl kanske bara jag som avskyr dom bitarna. Kul och snyggt projekt oavsett, hoppas vi får följa det hela vägen till en spelbar arme!
Flesh is a design fault

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

katzenjammer skrev:Det är lite synd med dom hemska klo-armarna på så detaljerade terminators.
Jasså? Själv är jag ganska förtjust i hur de blir, jag tycker de smälter samman ganska bra, man hade kunna köra på de medföljande polearmsen men nu känns de mer "mina" samt att det går att använda dem i en vanlig SM armé sen utan att ha några "counts-as".

Men för din skull ska jag lägga upp ännu en WIP på den andra sortens CC terminator. Jag har skrapat bort dödskallen på skölden och klistrat dit en tvåhövdad örn som det passar sig på en av kejsarens barn :-)

Bild
Senast redigerad av 1 warpainter40k, redigerad totalt 7 gånger.

Skriv svar