Kejsarens barn

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Såhär blev det tillslut (målat på riktigt ;-) )

Image

Tack för råd mitt i natten!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Gonka Koff »

Behöver jag vara orolig för att jag ser Jesus Kristus i hjälmen, med gloria till och med! -eller finns det fler som ser samma sak?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Gnarph »

Blev snyggt, tycker jag! Känns mer konsekvent med resten av färgschemat att köra det gula/gyllene eller lila i det fältet, och det du valde var nog det bättre alternativet, enligt min mening.

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Hela gänget än så länge:

Bild

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Naz87 »

Snyggt. Dom Kommer att stå ut på spelbrädet

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Leffegnu »

Kommer stå ut rejält på spelplanen så fräna som dessa är ja :D

Svårt det där med skölden och era olika färgval :)
Personligen är en snubblande nära att tycka det är lite för mkt gult på skölden nu
Fast med ert färgval är det inte så mkt andra färger som kan passa in, vad en kommer på :o
Det inre "korset" kanske kunde varit något vitare-ish /wash som får örnen att stå ut lite mer?
Inte krit-vitt utan någon form av washad vit, ni hajjar :>

Å andra sidan skall en inte säga något nu när ni redan gått vidare och det ser bra mkt bättre ut än en själv någonsin skulle lyckas med
(lätt att säga/tala om vad andra borde/inte borde och "glömma" se till sig själv) :o

Mkt fina figurer, fortsätt ge oss fina bilder :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Mattias
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 mar 2013, 08:21

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Mattias »

Får man fråga hur du har gjort dina baser?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Naz87 »

Mattias skrev:Får man fråga hur du har gjort dina baser?
Utan att veta säkert ser det helt enkelt ut som korkflis/grus och flock.

Alltså först limma hela basen med typ trälim doppa den i korkflis/grus sedan låta det torka. Spraya svart drybrusha lite olika grå för att sedan limma på gul flock

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Mattias skrev:Får man fråga hur du har gjort dina baser?
Det är trälim, sedan häller jag sand över, jag kör på Games Workshop hobby-sand, men man hade nog lika gärna kunnat plocka själv ;-)

Efter att limmet har torkat lite häller jag vanligt plastlim över för att det verkligen ska sitta, sen sprayar jag svart samtidigt som jag sprayar resten av gubben

Sen drybrushar jag dawnstone, och sist sätter jag på lite gräs med plastlim, även här från Games Workshop, just denna heter "dead grass". Detta gör jag genom att droppa lite plastlim på lite olika ställen, sen täcker jag hela basen i gräs, låter det torka nån minut och sen häller jag av det som inte sitter fast.

Jag har gjort mer eller mindre samma på lite olika arméer, med mer eller mindre bra målning i övrigt ;-)

Dvärgar

Bild

Imperial Guard

Bild

Tau

Bild

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

När jag funderat lite på min dreadnaught så börjar jag tycka att det saknas något rött på mitten, motsvarande "rubinerna" på terminatorerna. Någon som har något bra tips om hur jag kan lösa detta :-) ?

Skriv svar