44th Elysian Drop troops

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

44th Elysian Drop troops

Inlägg av Johha »

Nu händer det!

Har så länge modellerna funnits velat göra en Elysian arme och nu har jag färdigställt mina två första testmodeller, kompletta med basning och allt.
Fokus med projektet blir fluff och målning. Min tanke är att jag ska designa en egen regementes logga som alla fordon ska någonstans på sitt hull, alla enheter och fordon ska även ha enhetsbeteckningar på pluton och grupp nivå. Jag tror det här kan bli hur kul som helst... jag ska bara hitta mitt eget fokus och faktiskt göra klart det också, har trots allt ett world eaters projekt samt ett space wolves projekt som distraherar ibland;)

här kommer bild på de två färdiga modellerna

Bild
Johan Hansson

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av RUNE »

Kommer bli en skitsnygg armé när den är klar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Neth_Oni »

riktigt snyggt, hoppas kunna se en armé av dem på bridgens snart ;)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Serpent »

Jävlar, vilka snygga visir!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Johha »

Har inte målat nått mer på mina Elysians men jag har iaf gjort en spelbord:)
temat är kalfjäll på våren.
bordet är modulärt och går att sätta ihop på några olika sätt för att få kullar antingen runt sidorna eller mitt på bordet.

lite bilder:

Bild
Bild
BildBild

Vad tycks?
är rätt nöjd själv faktiskt, nu är bara frågan: var förvarar man det i en liten etta?? funderar på att skänka det till den lokala klubben om de vill ha det....
Johan Hansson

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Neth_Oni »

du har inget skåp eller så de får plats i? Har själv planer på att bygga ett träsk-temat bord att ha här hemma så det går att spela här, men tillräckligt modulärt så jag får in det i min mini-klädkammare och kunna ta med till klubben för turneringar osv.

Och på tal om klubben, när får vi se dig nästa gång då!? :P

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Hemogoblin »

Riktigt snygga gubbar, och brädan med!

du kanske kan förvara den under sängen? dock en sån fin bräda ska utnyttjas så att skänka den kanske inte är en så dum idé :D
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Johha »

Tryckte in brädet i förrådet, har också satt mig och börjat måla elysians igen! nu när det är mörkt på kvällarna är det ett perfekt kvällsnöje.
beställde även Taros campaign 2nd ed boken från FW. hade lite funderingar på om inte ordo xenos D99 elysians var mest spännande, men kom fram till att jag nog är mer inne på reguljära Drop troops förband rent fluff mässigt....

@Neth_Oni: börjar ju bli lite mer säsong för figurspel nu och jag har faktiskt satt mig och målat lite igen. dyker nog upp på bridgens så snart jag har något spelbart målat. Om du arrangerar ett Julcon i år så dyker jag upp med 1000pts elysians!:)
Johan Hansson

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Elevatorlake »

Snyggt bord! På översiktsbilderna var det svårt att se men på närbilderna kan man verkligen uppskatta detaljerna i det.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: 44th Elysian Drop troops

Inlägg av Johha »

Målat ett par kvällar och fått klart en signalist och en plutonchef!


Bild
Bild
Johan Hansson

Skriv svar