Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Flygmaskin »

Har säkert sagts tidigare i tråden, men vad ska de runda prylarna på baserna vara?
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Flygmaskin skrev:Har säkert sagts tidigare i tråden, men vad ska de runda prylarna på baserna vara?
Nejdå det har inte frågats innan.

De är småskålar som håller slem/lera. Om du kollar på de färdigmålade gubbarna på nån bild så ser du. Jag droppar i Nurgles Rot technical färgen i dem, det stelnar som semigenomskinligt slem... Så det ser ut som blöta pölar.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Flygmaskin »

Ah! Tjusigt!
Människomat, till exempel spannmål.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Flygmaskin »

Ah! Tjusigt!
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Nu har jag fått klart lite fler monster.

Övervägde att åka på SM i år, tyvärr har jag kvalat så jag får bara spela i den tråkiga turneringsdelen, så jag tänkte att jag skulle testa en knaslista med 10 Talos och Cronosar. Det var i princip en Corpsethief Claw med 5 Talosar, 2 deepande Dark Artisannehter och en singel Cronos. Och lite annat småbös. Den funkade bra mot drop poddande Marines, men lider mot snabba armeer. Den blev mosad av Demoner och Eldar.

Så jag gav upp tanken på den på SM. Jag hade gärna åkt på Öppna SM med listan, men eftersom de har den lite skumma regeln att kvalar man till SM så får man inte spela i Öppna SM... Vilket nog gör att många inte åker alls. Jag tror de förlorar många deltagare på det, eller så åker folk trots allt och möter 5 trevliga spelare med 5 tråkiga armeer... i SM alltså :) Men det är bara var jag tror...

Ivarjefall. Här är 4 Talosar och 3 Cronos. Jag spelade faktiskt en testmatch där jag tog bort Corpsethief Clawenheten och lade in en tredje Dark Artisan och lite Venoms. Funkade rätt bra. Dark Artisan är formationen med en Haemonculus, en Talos och en Cronos.

En till Talos behöver jag nog fixa så kan jag spela en Corpsethief Claw utan att proxa. Men det är en så tråkig enhet att spela och passar inte alls min spelstil. Så den kommer sällan få se action. Men jag borde ha en redo ivarjefall... :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Nurgle »

Den ser jobbig ut att möta. Snygga modeller. Men klart du ska köra SM. Du är ju grym spelare. Kan du ta hem hela klabbet med din armé är det ju sjukt imponerande.
"To be the best you have to compete with the best" :)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Iambroborn »

Kikar på dina modeller och ser att du borde ha ett gäng talos händer och "scyte" armar i bitzlådan ;) Något du kan tänka dig att göra dig av med till fördel för mina grotesquer? :)

Hade gärna mött den listan. Bara för att den kör "rule of cool"

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Den sista versionen av listan såg ut som nedan. Den jag nämnde ovan i sin första version hade en Corpsethief Claw istället för en Dark Artisan och Scalpel Squadronen. Jag gillar den här nedan bättre, inte lika hård i närstrid men hård nog och fick in två venoms med Wracks, det var ett bra tillägg:

Dark Artisan
Haemonculus: Scissorhand; webway portal 115
Talos: ichor injector; twin-linked heat lance 135
Cronos: spirit probe 125

Dark Artisan
Haemonculus: Scissorhand; webway portal 115
Talos: ichor injector; twin-linked heat lance 135
Cronos: spirit probe 125

Dark Artisan
Haemonculus: Scissorhand; webway portal 115
Talos: ichor injector; twin-linked heat lance 135
Cronos: spirit probe 125

Scalpel Squadron
5 Wracks: ossefactor 65
• Venom: splinter cannon 65
5 Wracks: ossefactor 65
• Venom: splinter cannon 65

Scarlet Epicureans
Haemonculus: Scissorhand 80
5 Wracks: ossefactor 65
• Venom: splinter cannon 65
5 Wracks 50
• Raider: dark lance; enhanced aethersails; night shields 80
Cronos: spirit probe 125

1 850 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Leffegnu »

Snyggt målat :)
Så där lagom med olika färger mot "grunden" av mörka rustningen
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Iambroborn skrev:Kikar på dina modeller och ser att du borde ha ett gäng talos händer och "scyte" armar i bitzlådan ;) Något du kan tänka dig att göra dig av med till fördel för mina grotesquer? :)

Hade gärna mött den listan. Bara för att den kör "rule of cool"
Visst. Jag hittade två händer men inga av de långascythsen. Jag har satt dem på lite fordon. Men du kan få lite småliar och armar med liquifer guns så du kan konvertera på dem om du vill?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar