The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

HIJACK!

Jag gillar inte hur Harliesarna från Death Masquen "ska" målas upp... Så en kompis tipsade mig om att:

"Du kan ju måla upp dem ännu svartare än du brukar!"

"Det är inte möjligt" svarade jag.

Men det är en riktigt bra idé, framförallt för att det är fluffigt... De har ju sitt 6-skuggsave!

Så här kommer två testmodeller! Dusk och en vanlig troupekille. Det blir fint med hjärtan också :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Sådär, nu har jag kapat tråden färdigt!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves


Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Röde »

Najsigt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Iambroborn skrev:Jag gillart!

Dock så är ju Dusk en vanlig dude tråkigt nog XD
Ja tyvärr. Han har 2W men för en enhet som ska vara bäst på Close Combat i hela formationen så är han knasigt uppgraderad, alltså helt utan uppgraderingar. Inte ens en Haywire Granat!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Silvertejp »

Yo, om du vill ha fler metallbanshees så har jag ett gäng du kan få billigt. Kan levereras till GAST imorgon.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Silvertejp skrev:Yo, om du vill ha fler metallbanshees så har jag ett gäng du kan få billigt. Kan levereras till GAST imorgon.
Hur billigt snackar vi? Gillar ju inte metallmodeller xD

Metall Scorpor kan funka tills vidare dock om du har det? :)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Quins!!
Restartat armén! Eller ja...Fick 4 nya troupes, 2 pappflyg, 2 jetbikes och 1 death jester genom Death Masque och några separata köp.

Iom att jag nu har så många extra modeller så börjar jag om genom att göra 3 nya troupes som ska slotta Troop choice i Masque Detachment.

Är ju liiite bättre på i princip allt sen jag började igen för ca 1 år sedan och vill såklart återspegla detta o Harlequins. Först ut är den mörka enheten (av Dark, Twilight och Light). Alla är poserade väldigt aggressivt och allas masker har någon form av dödsmask. Fluffigt och bra!!

Hann med ganska mycket idag. Från sprue till monterat, moldline fix, liquid green stuff, viss skulptering på nya warlorden samt målat. Mycket nöjd :D

All Hail the airbrush!

Bild

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Tummen upp! Snyggt!

Jag målade klart hela min Coherian Host för ett tag sen i lite liknande stil... Kör på!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Ismeno »

Läckert!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

benmannen skrev:Tummen upp! Snyggt!

Jag målade klart hela min Coherian Host för ett tag sen i lite liknande stil... Kör på!
Har du spelat något med bara hosten? Tycker den är ball men för mig så är det Troopsens kot som dödar den. De är horribla imo :(

Såg dina bilder; so...dark :D

Skriv svar