The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Iambroborn skrev:
benmannen skrev:Mycket fin!

Kör man med 3st av GWs så blir de rätt stela och för lika... Snygg variant på Shadowseern!
Tack! Kul att höra från Mr Quin himself :)
/quote]

Jag är uppe i Umeå nu och ska spela en tokig lista med Marines, Tyranider och Eldar på Fantasia Fanatic. Det är en (den enda på 84) spelare som kanske spelar en Harlequinsarmé! Jag blev som vanligt sugen på Harlies istället för min ost som jag har med mig... Jag kommer hålla tummarna för honom!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Evola
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 feb 2015, 18:36

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Evola »

Den grön/röda Harlequins armén var det jag som spelade. Hade läst dina tips oxh trix innan FF och tog dom med mig på FF hehe.

3 demon decurion: lika, vinst, förlust
war convocation: vinst
och sista matchen dark eldar: vinst.
Det blev en medioker 34e plats men sjukt kul.


Roligaste armén jag spelat någonsin!
Så mycket fultrix man kan ha för sig. Loving it!
http://Trollapan.blogspot.se

Min blog kring 40k, Warmahordes och hobby i stort.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Nu är följande beställt från Speltid:
Death Masque
Deathwatch Data cards
Death Watch Codex

Hype Hype Hype på Quins igen! Så blir det en liiiten elitarme med DW också, så stört balla!
Till dem så kommer jag köra stenhårt på vädringstema. De är ju trots allt superveteraner och har väll sällan tid att åka in för service av rustning etc ? :)

Men är mest av allt sugen på nya Quin formationer och på alla våldsamt billiga Quins som kommer dyka upp i inflationen när alla vill ha DW XD

Jag är öppen för att köpa på mig Quins som slumpas bort, så ni vet ;)

Ska bli skitkul att få lite glöd så man kan köra liv i denna tråden igen!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Kul att du fått Harliesnytändning!

Jag har faktiskt kört dem på lite turneringar på sistonde och det har gått rätt bra trots hårda kompregler. 4-5 knights eller flyrants är alltid tungt med clownerna men det mesta är spelbart har det visat sig. Reroll Jinkformationen är nyckeln till framgång. Jag har spelat listor med 10-12 bikes och ska nu testa lite listor med 6 fyllda båtar med Troupes. Den nya Death Jestern som delar ut Shrouded är en finfin boost.

De nya formationerna var tyvärr rätt svaga, men Eldrad blir en riktigt bra boost för armen. Jag fick det till 770p för hela The Coherian Host med Eldrad. Och kan vara rätt rolig att spela. Det blir första gången i princip som jag kommer spela Harlequins till fots!

Jag ska dela på en box för Harlequinsmodellerna också. Med tanke på hur dåliga formationerna är så kommer nog många Harlequinhalvor dyka upp i Till Saludelen :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

benmannen skrev: Den nya Death Jestern som delar ut Shrouded är en finfin boost.

De nya formationerna var tyvärr rätt svaga, men Eldrad blir en riktigt bra boost för armen. Jag fick det till 770p för hela The Coherian Host med Eldrad. Och kan vara rätt rolig att spela. Det blir första gången i princip som jag kommer spela Harlequins till fots!
Oh, är det en speciell DJ? Såg ut som vanliga modellen i boxen iaf, eller är det en formationsbonus?

Får eldrad Harlequin-faction i formationerna/Quin-armén? Vore ju nice att inte behöva betala allie penalty :)

Är som sagt sjukt hypead över allt detta och bara ca 4 dagar kvar tills lyckan kommer.

Har redan kört lite mot Mechanicum/Gråknektar. Första matchen vann jag med 18-2. Då visade clownerna vad de gick för tillsammans med en aspect host med 2x banshees och en skorpionenhet (solitären var värdelös som vanligt)

Andra matchen var en sjukt svår matchup mot två knektar (torrentflamers, usch!) och Stellan Crowe med sin S5 Ap4 Ignore cover nova som small till i CC och dödade 1 full troupe 1 enhet Banshees och 1w på en annan trupp, Aj..
Lyckades få ner slakten till 4-16. Hade jag varit mer beräknerlig på objektiv och att spelet skulle ta slut så kunde det nog blivit en 9-11. Så är mycket nöjd :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Jodå, det är en Unique Death Jester för 70p. Enda skillnaden är att han kommer med haywire granater och Shrouded (!!). Så inte illa alls, enheten han går med kommer alltså få Shrouded!

Eldrad är Eldar tyvärr. Så han blir negativ för allierande japp. Allt annat är Harlequins. Och kan swappas ut helt mot vanliga motsvarande enheter i alla formationer!

Voidweavern gick upp rejält i poäng. 90p, men kommer med BS 5 och lansbössan. Så lite skojsig...

Du kan läsa alla formationerna här, scrolla ner mot slutet:

http://www.thedarkcity.net/t14219p75-mo ... drad-sprue

Men Eldrad verkar riktigt bra för armén! Lvl 4, om han är Warlord så får 1D3 enheter Scout! Han trollar som attan, är EW, får igen Warp Charge... En riktigt bra buffare. Han och en Shadowseer blir en fin duo att leka med. Jag satte ihop en lista med en vanlig Masque med Starweavers som Fast, Eldrads Choherian Host och The Heroes Path... 1800p :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Knektar är knepiga, jag brukar köra med lite Haywire bikes som knaprar av några Hull Points från Knightsen och sen får Solitairen gå in och slå ihjäl den. Kasta en Haywire Granat först bara :)

1-2 Knights kan man hantera, Baronial Courten eller 4+ Knights blir för mycket som oftast. Harlequins Caresser behövs, men jag har faktiskt tonat ner dem lite och börjat spela mer och mer med Harlequins Kiss. Den känns stabilare när man ska slå ner infanterienheter. Och S6 ap2 är finemang mot fordon... och den är lite billigare.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Jag älskar att alla specialsquads är troop/elite/heavy/fast. Så man kan ta dem i en vanlig Masque detachment!

Älskar Death Jestern! Så jävla grym. Blir absolut en specialkonvertering av honom ;)

Eldrads formation är riktigt ball, just med shrouded och after image som negatar wounds på 6or efter save.

Detta kommer bli hur kul som helst!

Var lite otydlig förut med, menade Grey Knights knektar :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Här finns alla reglerna och underst en bild med alla statsen.

http://www.belloflostsouls.net/2016/08/ ... otted.html

Nu på lördag släpps boxen :) Då slår jag till :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Besvikelsen när man förhandsbokar Death Masque och får den senare än alla som går direkt till affär och handlar...

Så får man lida av allas roliga inlägg på diverse sociala medier om sina fina köp :cry:
Senast redigerad av 1 Iambroborn, redigerad totalt 26 gånger.

Skriv svar