Kreativitet är en komplicerad mental egenskap

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Kreativitet är en komplicerad mental egenskap

Inlägg av Leffegnu »

*****Uppdatering mid summer -17
Photobucket ändrade sina "villkor" så mig med många fler har gett dem fingret :P
En har nu sina bilder via Imgur och med det sagt, för er som är nya och/lr läser/ögnar igenom tråden från sida 1-14ish kommer märka att all text / comments till inlägg inte riktigt överensstämmer med bilderna då en på nytt fått länka om dem.
Så ni vet =)


***Uppdatering
Istället för ännu en ny tråd så lägger en ihop allt här efterhand som nya inlägg kommer så inte enbart renodlad death korps-tråd länge (utom de första 12 sidorna) :>

Efter en blyg tid med mkt sneglande och kikade på andras trådar och fina bilder, bland annat här på forumet; börjar en så smått inse en kanske skulle skriva några rader själv mellan varven. Främsta skäl (och ursäkt?) är att det verkar vara tunt med både Necrons och i synnerhet Death Korps här på forumet just nu =)

Vad som fick en tillslut att ta steget och ”go public” är dock tack vare VÄS som en besökte en turnering förra helgen och kikade på masa fint målat. Och tjötade med snälla och roliga filurer givetvis :D
Det fick bägaren att rinna över :)

Med det sagt menar en inte sig hålla fanan för dessa krigare vare sig högt eller för den delen ståtligt. En började måla på allvar först i år (Necrons) och i våras började en med dkok lite smått. Det är med andra ord fritt fram att såga vid fotknölarna och fnysa åt ens försök till färgsättning =)

En är trotts allt en rätt grön hobby-amatör :o
Ordet och kommenteraren är alltså er alla fritt (än så länge, även om vissa rasistiska- och fascistiska partier vinner oroväckande mycket mark i landet).

Ni får gärna kommentera färgvalet/temat, är det för bäbisblått kanske? :)
En vill gärna detaljer ska synas, inte försvinna. Tråkigt lägga massor med timmar på något som inte syns utan förstoringsglas :p

”Gruppbilden” en lyckades ta (ja de stod alla still så snällt så) visar fem squads och två command squads. Figurerna i sig är färdigmålande till den grad att det ”endast” återstår weathering, och så baserna (frånsett 11 som redan är klara). En finner det vara lättare att basa först och sen weathera efter så en ”ser hur miljön” är för figurer eller så :o
Så det är mkt basande och weathering framöver =)

Vidare bör en betona att det knappast kommer bli allt för tätt mellan uppdateringarna. Ibland målas det mer och ibland mindre, eller för den delen bitvis nada :)

Och avslutningsvis, en fick låna en kompis dunder-kamera med hårigt objektiv idag så räkna inte med så här fina bilder framöver :)

Trevlig helg med er alla :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 11 Leffegnu, redigerad totalt 2 gång.
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Röde »

Mycket trevligt. Tankarna far av någon anledning till fransoser med den blå tonen. Jag gillart!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Elevatorlake »

Härligt, jag älskar death korps och jag älskar lera så det här blir något att se fram emot! Death korps är en av mina absoluta favoritarméer estetiskt, jag tycker de verkligen fångar den ansiktslösa hopplösheten som måste råda hos imperiets kanonmat, långt ifrån det glamorösa livet som en färgglad space marine eller hos mechanicum :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Röde »

Gillar bromsarna på mörsarna också förresten... Snyggt jobbat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Lottomannen »

Väldigt härlig och snygg känsla av lera och rost du fått till, det passar modellerna perfekt!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Jesper77 »

Riktigt fint! Skitig ww1 feeling. Gillade fransosblå "themet" som röde påpeka.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Nurgle »

Sjukt snyggt och leran är fantastisk! Diorama-feeling :)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Serpent »

Även jag är ett fan av färgen. Jag har alltid tyckt att DKoK funkar bättre med blåa nyanser. Deras rockar är så franska...

Snyggt utfört! Mera!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av leidstedt »

Jag gav upp mina blåa rockar till förmån för 143th gråa. Välkommen till en fantastisk armé som man aldrig kommer få spela med på turnering om det inte är Easy Komp.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Röde »

leidstedt skrev:Jag gav upp mina blåa rockar till förmån för 143th gråa. Välkommen till en fantastisk armé som man aldrig kommer få spela med på turnering om det inte är Easy Komp.
Mao Välkommen till Linköping.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar