Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Nu när jag fått min nya telefon med kamera som fungerar finns det ingen ursäkt längre, nu ska jag börja lägga upp lite alster här allteftersom de blir klara i min alltför långsamma takt. Jag har en förmåga att initiera betydligt fler projekt än jag slutför men får jag bara hålla på ett tag så blir det klart lite allteftersom.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Först ut blir min knight crusader som jag gjorde klart tidigare i höstas och som redan hunnit vara med i sin (och min) första turnering. Det gick sådär för oss båda. Såhär i efterhand borde jag nog ha spelat den som en warden istället eftersom det tjänade som allierad till mina grey knights och hade nog synkat bättre med övriga armén om den hade varit lite aggressivare. Målningen är jag däremot nöjd med även om den inte har en enda highlight, något jag generellt försöker hålla mig ifrån. Som ni ser är färgschemat tungt inspirerat, för att inte säga stulet, av lonestars fantastiska alster.

På bilden syns även duken som under några intensiva och väldigt nervösa sekunder tjänade som cape till min hoppande cerastus efter en mindre superlimsrelaterad incident eller "gluegate" som den senare blivit känd som.

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 3 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Sedan är det dags för bakgrundsfiguren från några av knightbilderna att kliva fram i rampljuset; den thanat siege automata (tror jag den heter...) som jag nyss blev klar med. En modell jag har absolut noll användning av eftersom det är den enda mechanicummodellen jag någonsin kommer att äga men eftersom det är en av de coolaste modellerna någonsin kunde jag inte låta bli den. Jag försökte "rädda" det hela lite genom att måla den i samma färgschema som mina ultramarines och kanske smyga in den som en proxydreadnought i några vänskapliga matcher där det kanske inte är jättenoga med basstorleken.

Första modellen jag provat OSL på och även om det självklart finns utrymme för förbättring är jag rätt nöjd med resultatet.

Även första gången jag provat vädringsprodukter från ak interactive efter tips från Ismeno här på forumet och de blir det absolut mer av, kan verklige rekommenderas om man gillar att vädra men inte orkar med oljefärger eller göra egna washer/filter varje gång.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Som avslutning på den initiala postning kommer det en upprepning av ett pågående projekt som jag redan lagt ut i en annan tråd där jag fick hjälp att lista ut vad man ska använda för att stötta upp sådana här flygande knights med. Som sagt hålla många leder fortfarande ihop med häftmassa på bilden så posen är inte helt klar än.

Bild

Bild

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Röde »

Jag tror att någon tittat på Troja...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Lottomannen »

Vackert målat!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Naz87 »

Röde skrev:Jag tror att någon tittat på Troja...
Haha Brad Pitt the knight!

Riktigt snygg vädring på gubbarna!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Yeah baby! Kul att du startat en egen tråd. Ser rackarns bra ut det här, speciellt vädringen på den blå maskinen är top notch. Stiligt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Kaptenen »

Heja egen tråd!!
Fina maskiner! Jag älskar den skuttande Knighten.. Jag har inte själv sett dem som så smidiga, men rule of cool trumfar all logik, vilket liv det blev i honom!! :wub:

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Jag tror att någon tittat på Troja...
Hehe, det ligger något i det. Det var länge sedan jag såg filmen men typ första gången jag gjorde en mock up så tänkte jag direkt på Troja :)

Lottomannen skrev:Vackert målat!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Tackar!

Naz87 skrev:
Haha Brad Pitt the knight!

Riktigt snygg vädring på gubbarna!
Cerastus Knight Pit Fighter :)

Och tack!
Ismeno skrev:Yeah baby! Kul att du startat en egen tråd. Ser rackarns bra ut det här, speciellt vädringen på den blå maskinen är top notch. Stiligt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tackar! Speciellt kul att höra från dig eftersom i stort sett allt jag gjort på den maskinen kommer från dig och dina tips :) Som sagt, det är ju nästan fuskenkelt att få snyggt när man använder AK-grejerna.

Kaptenen skrev:Heja egen tråd!!
Fina maskiner! Jag älskar den skuttande Knighten.. Jag har inte själv sett dem som så smidiga, men rule of cool trumfar all logik, vilket liv det blev i honom!! :wub:
Jo, jag tror nog det bryter ett antal av fysikens lagar men det fina är att vi kan säga att han vid tillfället befinner sig på en planet med ovanligt låg gravitation och helt plötsligt är det fluffigt också :)

Däremot blev siktet lite lågt. I och för sig skulle man kunna säga att det är en ethereal eller en farseer som är på väg att få sig en riktig D-omgång men jag funderar även på att lägga till något på basen som han tar avstamp ifrån, typ en ruin eller något sådant, och höja honom ytterligare lite så att det kan vara en annan Knight eller gargantuan som han har siktet inställt på.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar