Ooan goes turneringsspel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Jag har en del arméer stående i gömmorna, och en som jag misstänker att bara de riktigt gamla turneringsrävarna har sett är mina Storm Falcons. De är ett successor chapter till Ultramarines och är inspirerade av forntida Egypten. Större delen av armén målades under tidigt 2000-tal och då var det min huvudsakliga turneringsarmé. Ett tag höll jag på att lägga till saker till den lite då och då, men efter att jag började med mina Flesh tearers upphörde det, eftersom FT både gick snabbare att måla och blev snyggare. Men nu när primaris-marinsen släpptes tänkte jag att det kunde vara kul att måla upp några sådana till mina gamla Storm falcons.

Bild
En enhet Intercessors.

Bild
Sergeanten. Normalt har sergeanterna i armén riktiga flaggor, men jag ville göra något annat för primaris eftersom de normalt inte har flaggor alls men jag ändå vill markera dem på något sätt. Så det blev en liten ikon på ryggsäcken.

Bild
Bild
Vanliga intercessors. En fördel med primaris-modeller är att det finns rätt mycket ytor att lägga till små hieroglyfer på.

Eftersom det var säkert tio år sedan jag målade något till dem senast så var det kul att se förbättringen jämfört med tidigare modeller. Och jag är nöjd med resultatet. Det får nog bli lite fler primarisar till dem.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Röde »

Som vanligt så ser det alldeles utmärkt ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tack!

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Jonke »

Mycket snyggt! Jag gillar nivån på temat, tydligt egyptiskt influerat utan att varje marine ska se ut som en farao :)

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tack! Just det är något som jag hade i åtanke redan när jag startade med armén. Det skulle inte vara forntida egyptier i power armour, utan marines som är inspirerade av forntida Egypten. Så små detaljer på vanliga trupper och lite mer på karaktärer.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

I nuläget känns det iofs väldigt avlägset för mig att spela turneringsspel i 40k, men att starta en ny tråd kändes också onödigt. Trots avsaknad av 40k-spelade har jag ändå målat lite.

Bild
Aggressors är så coola modeller!

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Nurgle »

Riktigt snygga modeller och ett väldigt modigt färgval som du ror i hamn på ett utomordentligt vis.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Röde »

Tummar upp!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Tackar!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Ooan goes turneringsspel

Inlägg av Mortarion »

Då blev sergeanten till min enhet aggressors klar. Mitt 40k-målande är rätt sporadiskt nu för tiden, men ibland får jag ett ryck.

Bild

Och enheten:
Bild

Skriv svar