En resa till GothCon, och möjligen vidare.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Svarten
Inlägg: 67
Blev medlem: 04 jan 2009, 02:18
Ort: Grödinge

En resa till GothCon, och möjligen vidare.

Inlägg av Svarten »

Hej

Jag har lirat fantasy i snart 17 år, och lite då och då skrapat på toppen av det som är 40k. Och då jag dels vill få lite bättre känningar för vad hypen med just 40k är, men även för att det inte är så mycket fantasyturneringar framöver, så har jag bestämt mig för att försöka måla upp en hel armé fram till GothCon nu i påsk och då spela min första riktiga turnering i 40k.

Jag har tjuvstartat lite med Orks, och utan att veta vad som är bra och dåligt bestämt mig för en fordonsburen Ork-armé.

Här följer det som hittills är gjort:

Bild
Mina två HQs, en Warboss och en Wierdboy.

Bild
De två Nobsen som leder varsin enhet Boyz.

Bild
Slugga Boyz.

Bild
Shoota Boyz.

Bild
Första Trukken.

Bild
Andra Trukken.

Och det som jag håller på med just nu är:
Bild
Tre stycken Warbuggies med varsin Scorcha.

Jag ska försöka hålla denna plog uppdaterad så mycket som möjligt, och hoppas på att hinna färdigt med rätt mycket nu under december.

Men ser detta ut som något ni skulle vilja lira mot på en turnering? Och har ni några matnyttiga tips så tas dessa varmt emot :)

//Tommy

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: En resa till GothCon, och möjligen vidare.

Inlägg av Flygmaskin »

Välkommen in i 40k-världen!

Jag gillar verkligen dina färger, men jag skulle vilja se en färg till på modellerna. Gärna någon klar primärfärg som får modellerna att poppa lite mer.

Jag förstår vad för effekt du vill få fram med wierdboyens "fluff", men det första jag tänkte på var tennisboll. Jag skulle tagit bort hans lurv och sätta dit någon ball stav eller något istället.

Dina buggies ser riktigt badass ut. Triken till höger är ett riktigt jävla vrålåk. Skall bli kul att se dem färdiga!

Keep up the good work!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: En resa till GothCon, och möjligen vidare.

Inlägg av Grudge »

Kul att se fler orker! Gillar dina konverteringar - har själv planer på att bygga lite buggies. Det ska bli intressant att följa din tråd.

Skriv svar