Projekt: Dredd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Startar upp en ny målarblogg för detta projektet. Här ska det byggas en 1850p lista baserad på easy komp och enbart dreadnoughts!

Då mina Harlequin nästan bara är måla måla måla. Så behövde jag ett mer bygg och modd projekt att byta emellan.

Startade med att handla foamboards och kartong idag efter jobbet. Började på den första av 9st poddar 8-)

Listan kommer lite senare men här har ni lite bilder så länge. På mitt allra första försök :)
Bild

BildBild
Bild

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Elevatorlake »

Spännande med dreadnoughtprojekt!

Blir det "bara" gw-modeller eller smyger det sig in någon fw också?

Vart köpte du kartongen någonstans? Jag är på jakt efter något liknande till ett av mina projekt.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Tänkte nog smyga in en Leviat också. Den är ju så ball med dubbla storm cannons! :wub:. Och får man inte spela fw så gick poängen jämnt ut med 2st dreads med dubbla twin autocannons.

Handlade allt material på http://www.in-exfarg.se/papper-kartong- ... /montering.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Elevatorlake »

Iambroborn skrev:Tänkte nog smyga in en Leviat också. Den är ju så ball med dubbla storm cannons! :wub:. Och får man inte spela fw så gick poängen jämnt ut med 2st dreads med dubbla twin autocannons.

Handlade allt material på http://www.in-exfarg.se/papper-kartong- ... /montering.
Tack för länken, den ska detaljstuderas!

Och jag håller med om leviathan, coolaste modellen på länge alla kategorier och framförallt med all dakka som dubbla storm cannons innebär.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

En klar, 9 to go. Tänkte att jag gör 10st. Man vet aldrig när man behövet 10 fw dread pods. Dessutom så hade jag 10st ark som precis räcker till 10 pods ;)

Verkar kunna göra rn om dagen i lagom takt. Känns awesome :lol:

Bild

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Mortarion »

En sak som du säkert känner till redan, men som annars är värt att påpeka - om de är byggda av foambord/kapa-platta (vilket de ser ut att vara) så måste du se till att skydda allt "skum" innan du grundsprayar dem. Vissa märken foamboard klarar vissa märken av spray, men för det mesta fräter sprayen sönder skummet på några sekunder. Jag har sett folks terrängbitar disintegreras när de blir sprayade, och det är inte kul.

Går man över det skum som är exponerat med en lager trälim innan man sprayar så skyddar det oftast tillräckligt.

Snyggt bygge förresten!


Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Elevatorlake »

Hur grundar/primar du pappen innan du målar den? Målar man direkt på pappen suger den väl dels rätt mycket färg och dels kan den väl "slå sig" eller vad det nu heter när den blir våt?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Elevatorlake skrev:Hur grundar/primar du pappen innan du målar den? Målar man direkt på pappen suger den väl dels rätt mycket färg och dels kan den väl "slå sig" eller vad det nu heter när den blir våt?
Med pensel och utspätt trälim som nämnts innan. Just pappen som är på foamboarden är glansigt till ytan så tror inte att det suger någon färg. Sen när limmet torkat så tänkte jag dra silverspraj. Eventuellt kanske jag orkar gå över med lite tubspackel innan.

Efter det så blir det några lager hårspray och svart över det sen. Målet är att skrubba bort lite svart färg med en fuktig tandborste för att få den att se sliten ut. ''Ismeno'' på forumet är kungligt duktig på detta :)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Leffegnu »

Nio poddar haha, det är en början det =)

Kommer bli kul se när innehållet till poddarna börjar kika fram :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar