Projekt: Dredd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Tack så mycket för alla fina kommentarer! Ska försöka ge honom färg så snart som. Har 37 modeller som ska målas till GC. Av dem är 4st färdiga så jag får ligga på :D

Kanonen är en ''Grav Flux Bombard'' från FW Leviathan som bara går att spela i 30k Så hade ingen användning för den, det är så bra idéer föds :lol:

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Leffegnu »

Ojoj, för första gången tror jag mig faktiskt kunna säga att det finns även "knuttar" i GW´s universum :D
Ni bara "måste" ha med någon eldflamma och en skalle någonstans :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Sååååå mycket att fixa inför GothCon!
Lista
*LS Storm med 5 scouter
*3 SM bikes
*1 Attack Bike
*6 Sniper Scouts
*1 Captain på bike
*1 Sanguinary priest på bike
*2 Dakka dreads
*4 Devastators
*1 Drop Pod
*Conversion Beamer på bike

Så atte....God bless the airbrush!

Var på GoB i helgen och umgicks med gamla kompisar som Flogger :wub: Grymma lokaler och skön stämning!

Blev bara 2 matcher men de var väldigt intensiva! 20-0 mot DA bara för att nästa match åka på en 0-20 mot Tau. Men så blir det när Flogger i deployment säger - "Deepa inte in devastators på Ghostkeelen så han tvingar dem snappa". Jag runda ett..-"Deep all the strikes!!!.........w8 a minute.....fuuuuuuuu".

Matchens mask innan jag blev tablead. Mr sniper som campade 4p objektiv in i det sista innan han dog tur 7
Bild

På tal om scouter så var snålove framme och gjorde en speciallösning på Landspeedern så jag kan använda dem både embarkade och sen magneta dem på baserna ;)
Bild

Bild

Bild

Bild

Såhär får man även fram en 6e Sniper Scout ur paketet man vadar kloak:D

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Leffegnu »

Snålt låter, uhm, snålt =)
En tänker snarare ni är händig som lägger tid på att ha dem magnitiserade och att de faktiskt kan följa med i slaget, med eller utan sin LS =>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av frigobben »

Like på kloakvadaren!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

frigobben skrev:Like på kloakvadaren!
+1


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Man blir ju kreativ och smart av att vara ''snål'' i den här hobbyn, bara plus såklart ^^

Kvällen spenderades med 3 Scouter på Bike samt att ge alla LS Stormare var sin magnetad bas. Så nu kan jag växla fritt mellan embarkat eller base-mounted :)

Det jävligaste med Bikesen var att jag fick för mig att magneta hela frontskärmen med vapen (man fick med två stycken till varje bike) på 3 punkter. Så nu kan jag fritt byta mellan granatkastare eller att spela med twinnade bolters. De sitter som gjutet när man smackat dit dem med. Så tråkigt när saker sitter slappt när man magnetat...

Bild
Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av NilssonHarHund »

Sådär har jag också velat bygga en LS Storm, med löstagbar besättning. Kul att se att det är fullt genomförbart och inte bara coolt i tanken. Dock tror jag heavy boltern skulle kunna ha få bättre placering. Att stå bredbent med ena foten ombord utan att hålla i sig i annat än sin enorma kulspruta borde orsaka vissa problem. Går det att byta plats med någon annan?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

Cool!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

NilssonHarHund skrev:Sådär har jag också velat bygga en LS Storm, med löstagbar besättning. Kul att se att det är fullt genomförbart och inte bara coolt i tanken. Dock tror jag heavy boltern skulle kunna ha få bättre placering. Att stå bredbent med ena foten ombord utan att hålla i sig i annat än sin enorma kulspruta borde orsaka vissa problem. Går det att byta plats med någon annan?
Jag hade velat ha en annan lösning jag med. Tyvärr så blev det supersvårt så fort jag gav honom en Devastator H-Bolter. Han får verkligen inte plats någonstans. Enda andra "vettiga" placeringen var att halvsitta lite casual på hullet med ena foten på höger bakre vinge. Kändes också lite orealistiskt ;)

Skriv svar