Projekt: Dredd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Gothcon är över och äntligen så börjar man bli frisk nog att kunna fortsätta att måla klart det som skulle varit färdigt INNAN GC :(

Tråkigt att jag inte kunde vara med och spela men jag gick allt runt och lurkade vid borden och kikade in allas armeér. Fanns många snygga alster!

När Bikesen är färdigmålade (2 med flamer + 1,5 scout) så ska jag ta tag ordentligt och göra mer dreddar igen och måla leviathan!
Här kommer lite bilder på vad ni hade kunnat möta iaf (plus en ''relic'' marker) :lol:

Bild
Bild
Bild
Bild


Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Twinkle »

Man kan alltid hoppas på Judge Death. :mrgreen:
(en figur som jag ägde i min ungdom)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Twinkle skrev:Man kan alltid hoppas på Judge Death. :mrgreen:
(en figur som jag ägde i min ungdom)
Det är klart att HQn som förknippas mest med död och fanatism ska få vara Judge Death! :D

Kommit lite längre med hjälmen samt förbättrat tänderna en smula. Nu blir det att börja sätta ihop motorcykeln

Bild
Bild

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Twinkle »

Kände ett behov av att hitta mitt gamla Judge Dread RPG (köpt sent 80-tal) och fota av den här vackra bilden...

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

Twinkle skrev:Kände ett behov av att hitta mitt gamla Judge Dread RPG (köpt sent 80-tal) och fota av den här vackra bilden...

Bild
Ljuva nostalgi.

Blir fetcool den här armén!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av NilssonHarHund »

Klart death ska vara chaplain. Det här projektet är så underbart på så många nivåer. Mest möjligen på ordvitsen.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Tack för fina ord och för nostalgibilden! :)

Nu är basen klar på honom. Bara att vänta in den öppna power-fisten på posten och sen greenstuffa lite småttigott :)

Bild

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Flygmaskin »

Ser svinballt ut, men jag hade nog moddat hojen lite också för att höja ytterligare ett snäpp.
Människomat, till exempel spannmål.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Flygmaskin skrev:Ser svinballt ut, men jag hade nog moddat hojen lite också för att höja ytterligare ett snäpp.
Tog hans ''Badge'' och applicerade på motorcykeln då den skulle vara omöjlig för mina begränsade skills att applicera på rustningen :)

Bild
Bild

Skriv svar