Projekt: Dredd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Nu smäller det till ordentligt i brevlådan här! :D

Bitzbeställningen med Caresser och min Hoppepräst kom precis. Fick även ett Ultramarine-armband...Lätt att jag ska bära! Alltid retar det någon ;P

Bild

Modellen är så snyyyyyyyygg! Fan att det ''bara'' är en Sanguinary Präst som är in-allierad. Skulle vilja ha denna modellen som HQ nästan. Stört nöjd :)

Bild

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Massiv update med bilder!
Har ju varit helt enkelt fööör dåligt med uppdateringar här, trots att både måleri och modellande gått saaakta men säkert frammåt :oops:

Bland annat så har jag påbörjat en konvertering av en Dubbel flamer Dredd som ska podda in och bränna ut äckliga skytteknott ur ruiner :)

Målade klart 2st assassins. Vindicare förtjänade det mest då han på senaste Flabbergast tog ut en Ork Warboss i Mega armour i närstrid!

Basat nästan alla mariner.

kommit halvvägs på scoutsen och serganten vart klar.

30th marinen vart klar. Får bara se om/när han kommer in i kompmallen. Ganska tungt dock att klämma in 0p i en arme som antagligen kommer kompa en rejäl slant.

Brother Corbulo har fått lite färg i ansiktet :D Tyvärr syns det inte så bra i kameran med kontrasten men allt vitt har en blåtonad skuggning.

Gjorde ett sidoprojekt då jag ville modda en ''Deep Sea Necron from Tomb World Atlantis''. Still WIP :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

Grymme!
Mycket kul på g, ditt greenstuffande är som vanligt top notch.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Ismeno skrev:Grymme!
Mycket kul på g, ditt greenstuffande är som vanligt top notch.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tackar!
Blev så glad så jag jobbade lite till på Dredden (varför ser alla Dreddar så satans badass ut underifrån?) :)

Bild
Bild
Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Leffegnu »

För att dredds är badas? :)

Den med lite färg framöver lär bli one heck of a darn hard as =)
"- I am the law!" =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Batchmåla är sååååååååååå tråkiiiiigt.

Men då suget på Harlequins ökar igen och även på en liten elitarmé av Death Watch (Value box för mig, eller?) ökar så känner jag att jag måste få klart allt ''basic''. Dvs tacticals och sådant man typ alltid spelar med. Annars kommer de få stå och samla damm ett bra tag medans DW och Quins får rampljus :)

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

Kampf Kampf Kampf!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Iambroborn »

Tog en paus i målandet av Tacticals för att testa plasticard. Första försöket, köpte ett trepack med 0,4mm. Att man inte testat plasticard innan!

Kommer bli en hel del moddande med vehicles nu kan jag säga iaf. Gick liiiiite snabbare än med green stuff. Resultatet var slätare och ungefär likvärdigt. Ska komplettera med green stuff också men på allting som ska vara helt platt eller helt runt ( vilket är det svåraste att göra i skulptering imo) ska jag använda plasticard from now on :)

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Ismeno »

Nice!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Projekt: Dredd

Inlägg av Naz87 »

Kommer bli så jävla läckra med färg på!

Skriv svar