Scions!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
aspectofgore
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 nov 2015, 21:54

Re: Scions!

Inlägg av aspectofgore »

Ååh vad skumt med bilderna, jag kan se dom själv, men hostar dom från min google+ account så kanske därför jag ser dom.

Men förhoppningsvis funkar den här. Har börjat måla min inquisitor:
Bild
Bild

Hade tänkt skriva ord eller nåt som liknar ord på alla böcker och seals osv. , vi får se hur det går.

Användarvisningsbild
aspectofgore
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 nov 2015, 21:54

Re: Scions!

Inlägg av aspectofgore »

Slängde ihop en till "inquisitor", nu är dom här ju bara grey knights, men dom har iallafall massa "I"n på sig och kommer inte vara silver målade =). Den här gjorde jag bara för att precis komma upp i 1000p.
Tyvär fanns det ingen mer psy cannon i lådan eller nemesis hammare, så nu blev det storm bolter och forcesword.
Bild

Användarvisningsbild
aspectofgore
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 nov 2015, 21:54

Re: Scions!

Inlägg av aspectofgore »

Såhär har det gått hittils med inquisitorerna, önskar verkligen att jag hade en liiite bättre kamera.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Scions!

Inlägg av Röde »

Heja! Kul med lite Inquisition tema. Älskar Scion modellerna för övrigt. Önskar att de spelmässigt var liiite bättre bara.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
aspectofgore
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 nov 2015, 21:54

Re: Scions!

Inlägg av aspectofgore »

@Röde, Ja jag har inte testat spelat armén än, kommer förmodligen få en shock och byta lag direkt =)

Slänger upp lite mer bilder, har målat mina två Scion HQ personer och servoskullsen. Och basat allt som är målat hittils, får se vad jag lägger till på baserna mer, men dom duger för tillfället. Syns dock inte så bra hur dom ser ut på bilderna.
Bild
Bild
Bild
Bild

Håller på att måla min Vindicare Assassin nu, vilket betyder att jag sparat det tråkigaste till sist, dvs alla scion troops. Får se hur det kommer gå.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Scions!

Inlägg av Röde »

Glada uppmuntrande tillrop!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Scions!

Inlägg av Naz87 »

Mycket fina!

Användarvisningsbild
aspectofgore
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 nov 2015, 21:54

Re: Scions!

Inlägg av aspectofgore »

Taack!
Här är det senaste, en vindicare assassin. Är inte riktigt såhär orange afk, men i ljuset flöt som alla färger ihop. Jag är iaf fett nöjd med resultatet.
Bild
Bild

Ääär dock så jäkla sugen på att speeela

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Scions!

Inlägg av Serpent »

Färgen ger flashbacks till 90-talet. Kul med så färgglada modeller när det regerande i dagens modellerande är rost, smuts och slitage. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Scions!

Inlägg av Röde »

Varför en annan ton på huvudet?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar