We are the robots

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Ok, gör ett tappert föröka att komma in i 40K igen. Grabben min är grymt spelsugen och lokala föreningen ska kicka liv i 40K igen så/now or never!

Har funderat fram o tebaks på vilken armé att spela med. Det ska vara kul att bygga/måla och inte ta för lång tid då min huvudsakliga hobby är modellbygge. (och spela punk!)

Till slut föll valet på robotar! Ni som följt min RT-tråd har sett att jag har en förkärlek för dessa mekaniska konstruktioner. De var onekligen väldigt mycket roligare att spela back in the days, men de verkar vara rätt hårda i nya 40K vilket jag kan behöva då regelkunskaper och taktiskt sinne är på all-time low.

Så, tänker köra med Cohort Cyberbetica. Modellerna blir från FW, men tänker använda reglerna från Codex. Målade upp tre till vårt RT-projekt, se bilder nedan, och de övriga kommer bli i samma stil. Tack vare trevlig forum-snubbe har jag 6 robotar till på gång-sweet! Fattas bara ett par techies.

Kommer måla med AB ibland och mycket penselmålning med lackfärger. Rostigt och skitigt blir det såklart!

Fridens
Bild
Bild
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: We are the robots

Inlägg av katzenjammer »

Jag satt faktiskt och visade upp dina robotar för en kompis igår kväll. Älskar den med hjärtanen på lacken!

Har för övrigt börjat tjuvkika på oljefärger och slitage med din tråd som intro. Får se hur det blir.

Men ja just det! Riktigt kul med en ny tråd från dig, ser fram emot första bilderna på nya saker!
Flesh is a design fault

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: We are the robots

Inlägg av Elevatorlake »

Det här ser jag verkligen fram emot, din armé kommer bli en fröjd för vädringsälskande ögon!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Det här ser jag verkligen fram emot, din armé kommer bli en fröjd för vädringsälskande ögon!
Rost och smuts utlovas! ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

We are the robots

Inlägg av Ismeno »

katzenjammer skrev:Jag satt faktiskt och visade upp dina robotar för en kompis igår kväll. Älskar den med hjärtanen på lacken!

Har för övrigt börjat tjuvkika på oljefärger och slitage med din tråd som intro. Får se hur det blir.

Men ja just det! Riktigt kul med en ny tråd från dig, ser fram emot första bilderna på nya saker!
Roligt att du gillart! "Lilla hjärtat" är min favvo också och de kommande blir i liknande stil är tanken.

Kul, hör av dig om du undrar nåt när det gäller vädring. Svarar efter bästa förmåga.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: We are the robots

Inlägg av Leffegnu »

Yeah, ser också fram mot en ny tråd här (och framförallt BILDER), era målingar är av högsta klass i min bok =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Påse med ganja? Nej, bättre upp, sex sköna robotar. Fulgjut av bästa sort, grym kvalitet och inget oljeklet som FW insisterar på. Imorgon blir det förhoppningsvis lite bygga av!
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: We are the robots

Inlägg av Leffegnu »

Instämmer, godis är alltid bäst i lösvikt :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: We are the robots

Inlägg av Ismeno »

Full fart i robotfabriken. De två jag gjorde först har fått baser som passar bättre med det jag tänkt för denna armén. Har börjat bygga ihop den första av de nya-kul! Bra kvalitet på "fulgjutet" & ingen jämrans olja á la FW-yay!
Alla robotar kommer få livré inspirerad av originalrobotarna från gamla WD, det vill säga; bjärta färger & glada mönster.
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: We are the robots

Inlägg av Röde »

Heja, heja! Mer robotar åt robotfolket.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar