Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Tyvärr inget liv åt min Spartan ännu, den kräver lite mer greenstuff för att täppa till skevheten, tyvärr.
Däremot har jag tagit tag i lite annat, som en legionifierad Baneblade, 10 veterans, 5 heavy support-snubbar med den nya snygga Ryza pattern lascannon, en konverterad Praetor och en konverterad Master of Signal.
Samt två magnetiserade Contemptors som snart är klara för spelbordet.

Lite storleksjämförelse (som de flesta säkert redan har koll på):

Bild


Master of Signal:

Bild


Första Veterans (har byggt 10 totalt):

Bild


Och sen, lite i onödan eftersom det kommer dröja innan jag spelar med den, men det känns ändå bra:

Bild

Jag tog beslutet att inte måla insidan helt enkelt för att limmad topplucka innebär betydligt bättre stabilitet. Den är ännu inte fäst mellan ben och överkropp, kanonerna är magnetiserade samt huvudet sitter inte fast och är inte limmat (där kommer jag dock måla insidan). Fan vad stor den är...

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Elevatorlake »

Antar att du ska måla warhounden som legio astorum?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:Antar att du ska måla warhounden som legio astorum?
Korrekt. :) Har ett ark transfers från FW som ligger och väntar. :)
Kommer sats på mörkare/djupare blå och lite mindre känslan av varnings-stripes och sådant som jag är allergisk mot.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

Mycket coola grejor på g!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:
Elevatorlake skrev:Antar att du ska måla warhounden som legio astorum?
Korrekt. :) Har ett ark transfers från FW som ligger och väntar. :)
Kommer sats på mörkare/djupare blå och lite mindre känslan av varnings-stripes och sådant som jag är allergisk mot.
Vet hur du känner om stripes :)

Jag lutar nog mot att min blir en legio astorum också. Jag tänkte nog köra lite vita stripes på benen men använda hårspray och sponge för att ta bort det mesta så att de ser nästan helt bortskrubbade ut. Då får man både något som bryter upp de stora ytorna lite men slipper ändå att ha stripes över hela.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

:D
Ser verkligen fram emot att se den målad. :D Du får lägga upp fler bilder så man blir ännu mer inspirerad. :)
Har Warlorden också så man kan måla den på insidan om man vill?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev::D
Ser verkligen fram emot att se den målad. :D Du får lägga upp fler bilder så man blir ännu mer inspirerad. :)
Har Warlorden också så man kan måla den på insidan om man vill?
Nej, "tyvärr" är den bara ihålig i överkroppen. Det är bara huvudet som är inrett för att målas och den enda liknande detaljen med en insida är avsatsen på baksidan av den vid dörren som finns där. Jag säger tyvärr inom citationstecken eftersom det redan är en hel del att måla, jag satt tre timmar oavbrutet med airbrushen igår och har knappt grundmålat halva svart, och att hade den ännu mer detaljer skulle den säkert bli ännu dyrare. Ett roligt alternativ hade i och för sig varit att man kunde köpa till en insida till den om man ville för oss som vill göra de ännu mer detaljerade. För mig är just insidan på både warhounden och reavern något som verkligen ger modellen karaktär.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:För mig är just insidan på både warhounden och reavern något som verkligen ger modellen karaktär.
Håller med, känner mig lite weaksauce men efter misslyckandet med tvåkomponentslimmet som jag hoppats skulle vara fantastiskt, så bestämde jag mig för att toklimma allting så det inte faller i bitar om den skulle råka välta på spelbordet.

Får nöja mig med enbart huvudet på min första Warhound, det får helt enkelt komma fler så småningom. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:
Elevatorlake skrev:För mig är just insidan på både warhounden och reavern något som verkligen ger modellen karaktär.
Håller med, känner mig lite weaksauce men efter misslyckandet med tvåkomponentslimmet som jag hoppats skulle vara fantastiskt, så bestämde jag mig för att toklimma allting så det inte faller i bitar om den skulle råka välta på spelbordet.

Får nöja mig med enbart huvudet på min första Warhound, det får helt enkelt komma fler så småningom. :)
Exakt, man får öka med varje projekt :)

Det viktiga är ju att man gör det som känns överkommligt för en själv så inte projektet blir oöverstigligt och man tappar lusten.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Tack för hjälp och inspiration Hissjön! :D Bestämde mig för att köpa ordentliga magneter och fästa i höft respektive överkropp på min Warhound, den ser numera ut så här efter lite grundsprayande och påbörjad målning på huvudet (och huvudet är bara fäst med häftmassa på bilden, så man kan måla det ordentligt inuti):

Bild

Annars har jag färdigställt mina Devastators och Master of Signal:

Bild

Passade på att lägga en liten provokation till de otrogna hundarna i Ordbärarna på basen till min MoS:

Bild

Sen har jag även fått "färdigt" min "konverterade" Praetor, jag ville ha svärdet "jetblack" men det ser snarare omålat ut än något annat, får fundera vidare:

Bild


Närmar mig 2000p målat med stormsteg, bara 10 Veterans och en Apothecary kvar så är jag redo för min första HH-batalj. Ser fram emot det väldigt, väldigt mycket. :)

Skriv svar