Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Twinkle »

Grymt snygga figurer och baser som du målat. Gör gult vackert för första gången på länge.
stormshaft skrev:Nu får Kina snabba på lite med våra grejor, behöver ju axelskydd, Spartan och den extra kanonen till min Warhound.
Shopping i Kina?

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Twinkle skrev:Grymt snygga figurer och baser som du målat. Gör gult vackert för första gången på länge.
stormshaft skrev:Nu får Kina snabba på lite med våra grejor, behöver ju axelskydd, Spartan och den extra kanonen till min Warhound.
Shopping i Kina?
Bara lite! Tills FW börjar ta ut fraktpriser som inte är helt overkliga.

Och stort tack för de fina orden. :)

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Twinkle »

Jo, jag gjorde en liten beställning en gång på FW. Typ aldrig mer såtillvida jag inte måste.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Twinkle skrev:Jo, jag gjorde en liten beställning en gång på FW. Typ aldrig mer såtillvida jag inte måste.
Jag känner mig lite skyldig så jag har beställt lite därifrån ändå, men faktum kvarstår att om de hade haft vettiga fraktkostnader så hade jag beställt mycket mer, de är ju bra mycket snabbare än kineserna som tar 6-8 veckor på sig. När jag beställt från FW har det tagit 8-10 dagar.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

FW har bara sig själva att skylla när deras kunder vänder sig till kinesiska fulgjutare. Hade deras egen gjutkvalitet varit i paritet med priset hade jag gärna gynnat dem! (Och den där jämrans oljan de har på-WTF? Ingen annan resinprodukt från någon tillverkare jag köpt från har det problemet. Vad är det frågan om FW?)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Sant, kvalitetsskillnaden är smått overklig, hur fan kan kinaresin vara bättre än FW's egna med tanke på deras priser? Smått bisarrt.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Röde »

stormshaft skrev:Sant, kvalitetsskillnaden är smått overklig, hur fan kan kinaresin vara bättre än FW's egna med tanke på deras priser? Smått bisarrt.
Deras resin är apagiftigt men ingen bryr sig för det finns gott om arbetskraft?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:
stormshaft skrev:Sant, kvalitetsskillnaden är smått overklig, hur fan kan kinaresin vara bättre än FW's egna med tanke på deras priser? Smått bisarrt.
Deras resin är apagiftigt men ingen bryr sig för det finns gott om arbetskraft?
Fast jag har köpt resinmodeller från en mängd olika tillverkare. (Både Europeiska och framför allt från Japan)
En del är mycket dyrare än FW, men generellt är att de är mycket bättre kvalitet i förhållande till priset än FW och ingen har det där jädrans oljekletet på sig.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Nu råkade jag förvisso på en skev jävla Spartan, men det är inget som inte lite noggrant greenstuffande kan råda bot på. Byggd Spartan iaf, och redo för montering har jag nu en till Calth-låda med tillhörande IF-axelskydd, Alexis Polux samt en Turbo-laser till min Warhound. Tjoho! Nu ska man bara bli lite ledig också så man hinner sitta ner ordentligt utan att behöva gå upp tidigt och köra tåg dagen efter.

Bild

Men MFF vann idag så det är inte en helt hopplös dag.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Leffegnu »

Fram med färgen nu så monstret får lite liv :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar