Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Fixade klart min andra Spartan idag.
... ja jag vet ... två Spartans är rätt mycket i överkant, lär ju inte hända speciellt ofta att man kan använda två.

Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Kaptenen »

stormshaft skrev:Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.
Precis så lyder svaret när hobbyn ifrågasätts! :D
- Är det inte slöseri med pengar att köpa så mycket plastmodeller?
- Flera timmar för att måla en enda modell?! Du skulle kunna göra en hel del annat på den tiden..
- Är det inte väldigt onödigt att ha flera oöppnade boxar med modeller?
- Är det inte lite barnsligt att leka krig med små gubbar sådär?
osv..

Och fina tanks!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Kaptenen skrev:
stormshaft skrev:Men det skiter jag högaktningsfullt i. De är coola.
Precis så lyder svaret när hobbyn ifrågasätts! :D
- Är det inte slöseri med pengar att köpa så mycket plastmodeller?
- Flera timmar för att måla en enda modell?! Du skulle kunna göra en hel del annat på den tiden..
- Är det inte väldigt onödigt att ha flera oöppnade boxar med modeller?
- Är det inte lite barnsligt att leka krig med små gubbar sådär?
osv..

Och fina tanks!
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo. :)
Just spelbiten är väldigt svår för somliga att ta in. Att man sitter och målar som avslappning/hobby är en sak, men att spela med dem... det verkar vara oerhört abstrakt och märkligt.

Och tack så mycket. :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Kaptenen »

stormshaft skrev:
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo. :)
Just spelbiten är väldigt svår för somliga att ta in. Att man sitter och målar som avslappning/hobby är en sak, men att spela med dem... det verkar vara oerhört abstrakt och märkligt.
Jag har också en väldigt förstående sambo, annars hade hon nog inte varit min sambo. :lol:
För barnen, nu 15 år, så är det fullt naturligt med terrängbyggen och modeller och hobbytidningar i huset.
Mina föräldrar är glada om jag är glad.

Men släkt, kollegor på jobbet och annat löst folk.. De har ofta svårt att förstå det tycker jag.
Jag har en kompis som blev i det närmaste idiotförklarad på sitt jobb när han tog semester för att måla klart modeller och sen åka på turnering.
Själv ser jag större galenskap i att ta semester för att stoppa in hela familjen i bilen och åka till fjällen på sportlovet. :roll:

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Kaptenen skrev:
stormshaft skrev:
Hahahaha. Så sant! Tur man har en förstående sambo. :)
Just spelbiten är väldigt svår för somliga att ta in. Att man sitter och målar som avslappning/hobby är en sak, men att spela med dem... det verkar vara oerhört abstrakt och märkligt.
Jag har också en väldigt förstående sambo, annars hade hon nog inte varit min sambo. :lol:
För barnen, nu 15 år, så är det fullt naturligt med terrängbyggen och modeller och hobbytidningar i huset.
Mina föräldrar är glada om jag är glad.

Men släkt, kollegor på jobbet och annat löst folk.. De har ofta svårt att förstå det tycker jag.
Jag har en kompis som blev i det närmaste idiotförklarad på sitt jobb när han tog semester för att måla klart modeller och sen åka på turnering.
Själv ser jag större galenskap i att ta semester för att stoppa in hela familjen i bilen och åka till fjällen på sportlovet. :roll:
Mina upplevelser påminner väldigt mycket om dina. :) Blev väl lite ifrågasatt i början av föräldrarna när jag var liten och brände månadspengen på Warhammer, men de förstod att jag tyckte det var roligt och nu för tiden är de mest hänförda och imponerade av mina skapelser. :)
Jag hade lite extra flyt med min nördighet att dels är min sambo tv-spelsnörd själv, plus att hennes systers dåvarande man (min kompis än idag) också spelade figurspel. Så det var liksom inget onaturligt för henne att jag kunde sitta fredag kväll och måla medan hon spelade. :)
Sen är mina småkillar lite för små (6 och 3) för att hänga med riktigt på vad det är jag håller på med, ska slussa in sexåringen i Blood Bowl snart tänkte jag, det är rätt roligt och inte så invecklat som att spela 30k/40k. Han är med och målar lite ibland, jag har, som de flesta av oss förmodar jag, ett överflöd av gamla och/eller udda figurer som mår bra av lite målning från en glad sexåring. :)

Sen håller jag med om att ta semester och åka till SNÖN är fullständigt befängt. Satans lappmögel, det kan hålla sig väck från södern! :D


Men imorgon blir det krig i köket på Tussilagovägen i Arlöv, min och Systerniklas lilla kampanj börjar närma sig slutet. Vi ska köra vår femte batalj, plockad från HH-bok 1, Betrayal.
Legendary mission: Counter Thrust. Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder och lägga upp här. Men det blir iaf de stolta, starka, ståtliga Imperial Fists som ska försöka bryta sig genom en kolonn med otrogna, illaluktande, sängvätande Ordbärare och deras demonvänner (gissar jag), ska bli kul. :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

Fan va nice, snygga tanks!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

@Ismeno:
Tack så mycket!
Jag tänkte höra lite om vad du tyckte saknades på mina Mechanicum-robotar? :)


--------------------------------

Idag landar min Inferno-bok tillsammans med mina sista 15 Breachers, när de är målade så är jag "klar" med mina Fistare. Märklig insikt. Tur man stoppat ner huvudet i 40k-soppan så man inte blir sysslolös!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Ismeno »

stormshaft skrev:@Ismeno:
Tack så mycket!
Jag tänkte höra lite om vad du tyckte saknades på mina Mechanicum-robotar? :)


--------------------------------

Idag landar min Inferno-bok tillsammans med mina sista 15 Breachers, när de är målade så är jag "klar" med mina Fistare. Märklig insikt. Tur man stoppat ner huvudet i 40k-soppan så man inte blir sysslolös!
Tjo, ursäkta att det dröjt, FUBAR i real life atm. :D
Jo, tänker att chippingen är riktigt nice, men det blir väldigt skarp kontrast mot grundfärgen. En wash med oljefärger exempelvis hade kunnat dra ihop färgerna mer och även fått nitarna att "poppa" mer. Fridens! :)

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av stormshaft »

Ismeno skrev:
stormshaft skrev:@Ismeno:
Tack så mycket!
Jag tänkte höra lite om vad du tyckte saknades på mina Mechanicum-robotar? :)


--------------------------------

Idag landar min Inferno-bok tillsammans med mina sista 15 Breachers, när de är målade så är jag "klar" med mina Fistare. Märklig insikt. Tur man stoppat ner huvudet i 40k-soppan så man inte blir sysslolös!
Tjo, ursäkta att det dröjt, FUBAR i real life atm. :D
Jo, tänker att chippingen är riktigt nice, men det blir väldigt skarp kontrast mot grundfärgen. En wash med oljefärger exempelvis hade kunnat dra ihop färgerna mer och även fått nitarna att "poppa" mer. Fridens! :)
Oljewash alltså, låter läskigt! Kanske ska prova det då... dina resultat är ju som sagt magiska, och Hissjöns oljecustodes är apsnygga de också. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Strandhs målartråd - Horus Heresy Imperial Fists

Inlägg av Nurgle »

@Ismeno hoppas det löser sig så du kan fortsätta med dina grymma robotalster

Skriv svar