Strandhs målartråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av Ismeno »

Grymt, vilken comeback!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Jag tackar! Provade på lite annan teknik med battle damage på jättedread:en, tyckte det blev rätt bra. Får se när jag vågar mig på oljefärger...

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Kan man slänga in sina hobbyresolutions 2018 här kanske? Suttit och funderat lite, vet egentligen inte om ett löfte om att tvinga sig måla ett visst antal grejor är något som kommer hjälpa, men skit i det!

+++ Måla minst två figurer i veckan i snitt.

Det ger strax över 100 modeller utslaget på ett helt år. Det är rätt många totalt, men två modeller i snitt per vecka är inget ångestframkallande antal. Kan jag bara fokusera på att inte måla allt från Blood Bowl-dvärgar till Warmachine-Cygnar till AoS-Tzeentch till 30k-Custodes till 40k-Thousand Sons så ska det nog kunna bli något av det...

+++ Få in minst en drabbning av något slag varannan vecka.
Den svårare delen, med tanke på yrke + familj + fotbollsintresse så är det inte alltid lätt att hitta tid till krig, men en match av något slag varannan vecka borde inte vara omöjligt. Speciellt om man lyckas få till en playdate då man hinner 2-3 slag på samma tillfälle.

+++ Bygga och måla "klart" mitt cityfight-bord.
Det här vill jag verkligen. Slits lite mellan inställningen att det är bäst att ha en färdigmålad armé och att det är bäst att ha ett helmålat spelbord. Får se om det kanske går att fixa båda sidorna.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Vilket ryck jag gjort, ligger en hel modell plus på min plan!

Har målat åtta Rubricae plus en Sorcocerorceror till vecka fyra! Och detta trots att jag nu kastat mig med ett enormt magplask rakt ner i X-Wing-träsket (om någon behöver sälja skepp och kort så säg till!). Stormsteg (för att vara jag) mot en Thousand Sons-lista lagom till släppet av boken, helt galet.

Bild

Hela gänget samlat så här långt:

Bild

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

HEJ VÄNNER!

Det var ett tag sen (som vanligt) men vilket jävla ryck jag fick att få ihop tillräckligt med målade figurer så man kan börja spela det här förbaskade spelet. Och min förhoppning att hinna måla 104 modeller innan nyår blir lite knivig om jag inte räknar in mina Khador till Warmachine och Rebels till Legion. Men skit i det! Jag fick iaf tummen ur och spelade spelet (kanske den roligaste utgåvan någonsin) och nu vill jag få ihop så mycket målat jag bara kan.

Här är hela samlingen än så länge.

Bild

Har hunnit måla sju st Tzaangors, en Mutalith, en Traitor Knight, en Heldrake, tre Enlightened och en Exalted Sorceror på lite drygt en månad. Ett jävla ryck för mig.

Bild

Bild

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av Konfa »

Riktigt snyggt!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Bild

Velade länge med hur jag skulle måla min Mutalith, ville först inte ha en stor Horror, men insåg sen att jo, det blir nog rätt ball. Knekten däremot bestämde jag mig tidigt för att den skulle vara målad med inspiration av en "fane" från den forgeworld som stod Mange R och Prospero närmast under Horus Heresy, Zhao-Arkhad.

Tänkte mig att själva piloten tagit lite för många sms-lån för att köpa powerking och grillchips och att Lyxfällan eller motsvarande på en korrumperad forge world sett till så att någon annan flyttade in hos honom i hytten.

Bild

Såg inte fram emot att måla min Heldrake, men en bra guide tipsade om att måla alla linjer och kanter med en "sharpie" istället. Så en airbrush-session och lite klottrande senare så blev den till slut klar ändå.

Bild

Bild


Har även hunnit måla ett par Escher-töser. Grymma modeller får man ju säga.

Bild

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av stormshaft »

Nytt år nya leksaker.

Min allra första GW-armé var Blood Angels. Minns än idag förvirringen att det inte fanns en Codex: Blood Angels utan man var tvungen att köpa en som innehöll både BA och DA back in the day. Även Mark Gibbons fantastiskt tematiska konstverk Mephiston sitter hårt rotat i minnet av hur mycket coolt där fanns i den boken. En ensidestory om hur ett par Blood Angel Assault Marines bryter sig in i en byggnad där några svikar-guard har barrikaderat sig och slår ihjäl dem på diverse väldigt målande sätt är också ett fint minne av dåtiden.

Sedan dess har jag besökt Blood Angels en gång till för ett par utgåvor sedan, målade upp ett gäng terminators bland annat, som jag sålde vidare, men de dyker hela tiden upp där bland mina nördhjärnceller. Efter att ha läst/lyssnat på Fear to Tread, The Unremembered Empire, Ruinstorm, Dante och Devastation of Baal för typ 52:a gången så fick det bli mitt 2019-projekt. Jag behöver ha Blood Angels och de behöver mig. Så efter att ha tittar på en sjukt inspirerande youtube-kanal om målning samt dreglat över Rödes underbara knektar och Ultrasmurfs så bestämde jag mig för att lägga ner ordentligt med arbete på figurerna. Mer än jag brukar. Resultatet blev något jag faktiskt känner mig riktigt stolt över, allt som behövs är basning. Funderar på att basa lite efter mitt Cityfight-bord (mycket grått och skitt alltså).

Det blir med andra ord femte kompaniet (den här killen är från fjärde enheten)

Bild

Bild

Jag vet att det är sjukt suboptimalt, att jag "borde" köra Smashfacefuckasscaptain eller vad de kallas, med knektar och Imperial Guard eller iaf max några högar scouts, men jag kan inte bygga listor på det viset. Rule of cool above all. Plus att jag aldrig lär bli klar med armén och ännu mindre åka på turnering med den. Så det blir Primaris, uppskalade Death Company och konverterade Sanguinary Guard. Hoppas att GW Primarisifierar Mephiston och Dante snart också, deras figurer är ju lika gamla som Abaddons lilla gimpfarbrorfigur, och jag känner mig inte så hemma i att greenstuffbygga upp två så ikoniska figurer utan att de ser hillari-bad ut.
Senast redigerad av 1 stormshaft, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av Röde »

Ser riktigt bra ut! Kul att höra att min egen målning inspirerat. Hatten av och ser fram mot mer BA. Gillar ditt resonemang kring listbygge. Själv kommer jag försöka ta tag i målandet av mina bruna Primaris när Ultra Kill Team är färdigt. Där tänker jag i försra hand på att måla det som är tufft. I andra hand försöka sätta ihop listor som iaf kan erbjuda motstånd på turneringar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Strandhs målartråd

Inlägg av RUNE »

Snygga figurer! Gillar den behagliga färgskalan på det röda som du har.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar