Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Hej!
Eftersom jag bygger 40K grejor högst sporadiskt nuförtiden, tänkte jag samla alla hobbyprojekt i en ny tråd. Sålunda, här blir en massa saker huller om buller, då jag alltid har en mängd projekt på g samtidigt. En del 40K, en del Ma.k, Gundam och annat kul.

Se det som lite inspiration till egna projekt, eller som en varning för hur man absolut inte ska bära sig åt! Då kör vi!

Först ut; robotarna! Detta kommer så småningom att bli min 40K armé. Det ska bli en massa robotar, techisar och inte så mycket mer. Har ingen aning om det går att spela med, men jag har noll koll på reglerna nuförtiden ändå. ;)
Bild

Här är en Ma.k "Archelon" WIP. Har fått en "gunk wash" med oljefärger och håller på att torka. Målad med AB och Vallejofärg över en blandning av primer av rostpigment och Mr.Color brunt.
Bild

En Gundam WIP. Samma målningssätt som Archien, men chippad med salttekniken. Har fått lack och väntar på att förses med gulsvarta varningsstripes.
Bild

En Gundam till. Gammal klassiker som fått alternativt färgschema inspirerat av WW2 Zero. Hade ett missöde med larvbanden som bar gjorda av nån mjuk plast som smälte sönder under mitt vanliga bombardemang av giftiga produkter! Väntar på ersättningsband, led-ljus och sista detaljerna.
Bild

En Ma.k till. "Hummel" i skala 1/20. Har fått oljefärgswash och står på tork.
Bild

Slutligen en Ma.k till. "Dollhouse" i 1/35, helrisin. Alla handtag och sladdar är scratch, lödde för första gången. (Skydden för framlyktorna) grymt sexig tank imho! Väntar på lite pigment och lokala washer, nästan klar.
Bild

Det var allt för denna gång. Fridens!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av 1 Ismeno, redigerad totalt 16 gånger.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Höll på att glömma den här ju!
FW Land Raider. Bråkig jäkel som krävt massa mer jobb än vad tänkt, men nu börjar det likna nåt. Väntar på lokala washer och pigment.
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Leffegnu »

Något magiskt med robbotar och mäktiga fordon helt enkelt, spelar roll om de går att "spela" strikt med eller ej, de höjer så både värdet och glädjen att speja ut över en spelplan :D

Precis så en hobby ska vara enligt mig, en gör vad som faller en in, behöver inte vara "strikt" regelmässigt eller bästa unitsen, ta vad ni gillar och spela med det =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Något magiskt med robbotar och mäktiga fordon helt enkelt, spelar roll om de går att "spela" strikt med eller ej, de höjer så både värdet och glädjen att speja ut över en spelplan :D

Precis så en hobby ska vara enligt mig, en gör vad som faller en in, behöver inte vara "strikt" regelmässigt eller bästa unitsen, ta vad ni gillar och spela med det =)
Låter som vi har liknande hobbyfilosofi. :)
Jag ser en figur eller modell och får en idé. Ibland blir det bra, ibland mindre bra. Ibland blir det nåt som går att spela med, ibland inte. Låter helt lusten och inspirationen styra mitt hobbybyggande nuförtiden.

Enda nackdelen är väl att det tar väääääldigt lång tid att få nån spelbar armé färdig. (Och då har GW hunnit ändra reglerna så mycket att det man tänkt inte funkar i alla fall! :D)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Leffegnu »

Hahah, väl sagt :)

Helt klart inspirationen ska få styra lusten :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Idag står vädring på schemat.
Bild



Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Dekaler och stripes fixade. Lite lack, sedan metall och vädring;
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Konfa »

Jävlar i min låda vad taggad man blir på att försöka själv nu...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Konfa skrev:Jävlar i min låda vad taggad man blir på att försöka själv nu...
Klart du ska!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Fick klart den här i vårsolens glans. Ma.k "Archelon" i skala 1/20.
Bild
Bild

Såg att jag glömt måla kanten på basen men det är nu fixat.
Fridens!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar