Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Tjahapp, dags för ett nytt projekt. Gamla är nästan klara och jag har letat efter ett nytt kul att sätta tänderna i. Jag har gillar ju ondingar och nu har det dykt upp ett nytt (gammalt) gäng.

The Genestealer Cult.

Jag hade aldrig den här armen back in the days men gillade den alltid. Jag hade alla gamla Space Hulkboxar och Space Crusade och de där som man fick lite blandade Tyranider i, hade tills för bara tyå två år sen en massa hybrider kvar. Men en kompis startade upp en Cultarme som ett samlar och målarprojekt och fick de sista jag hade.

Han har förresten byggt upp en otroligt fin arme och har samlat på sig i princip ALLA unika hybrider och magusar och Patriarker. Han spelar den inte längre tyvärr... Och den passar nog inte riktigt in i Ghosar Quintus Culten men spelas bra som en Astra armé.

Så jag är ivarjefall sugen på att ge mig på dem. Fluffet är helt suveränt, och jag har ett 50 tal Genestealers som jag skulle kunna måla upp. Det finns en riktigt rolig formation som passar in i Cultens tema. I den formationen så har man 5 enheter Genestealers som får Hit and Run och Stealth! Så jag ser framför mig en liten Cult som backar upp en svärm av Genestealers! Och på nåt sätt måste jag få in Limousiner. Jag har ebayat två stycken från en rysk försäljare. Jag har fått hem en av dem Och den funkar faktiskt rätt bra i skala med en gammal hybrid:

Bild

Med en massa extra rustning och nån bössa på så kommer den nog bli fin. Fin nog för en Patriarch att åka runt i :)

Såhär ser den andra ut:

Bild

Så jag var över hos min kompis och han gav mig två hybrider, en första generationens och en tredje... Så kan jag börja testa lite färgschema på dem. Frågan är nog mest vilka regler jag ska använda. I White Dwarf 110 så kommer reglerna för Ghosar Quintus Cult. Det är väldigt tveksamt om limousinreglerna är med. Så jag har kikat på alternativ. Det känns rätt trist att spela med Astra Milutarumreglerna, även om de är rätt passande. Och det finns ett fordon i Imperial Armour 1 som kulle vara perfekt som Counts As för limousinen: Centaruen. Liten, har 5 modellers lastkapacitet och bara AV 11 i fronten. AV 10 i resten... Helt menlös men perfekt. Så här ser den ut:

Bild

Så det här är en start på Culten, om en vecka vet jag vilken lista jag kommer spela. Förhoppningsvis funkar listan i White Dwarfen bra. Och de kommer förmodligen alliera bra med vanliga Tyranider, men med lite flyt så kan de alliera med Astra! Det vore det bästa...

De här två fick jag av min kompis...

Bild

Det är inte mycket att jobba med som ni ser nedan än sålänge men det är en början :) Jag var förbi GW butiken igår och förbeställde Deathwatch Overkill. Frågan är bara om en låda räcker :) Kanske borde beställt två stycken...

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Sådärja, nu har jag hämtat upp Deathwatch: Overkill och nya White Dwarfen.

Så det är bara att glömma Battle Brothersalliering. Men jag har satt ihop en liten lista på 1500p, där Tauroxarna får vara mina Limousiner. Jag hade planer på Centaurs men de är nästan lika tåliga och Tauroxarna har en twinnad Autocannon... Det slår en Heavy Stubber med hästlängder och Limousinerna ser inte Open topped ut som Centaurerna är. De kostar dessutom lika mycket poäng så jag kan byta över enkelt, om jag magnetiserar kanontornet.

Så här ser listan ut till att börja med. Det kändes lite kul med en knasig Leman Russvariant. Man ser inte Vanquishern så jätteofta, och sällan med Multimeltasponsons :)

THE CULT

Company Command Squad: 2× plasma gun; + 1 Company Commander + 1 Officer of the Fleet 102
• Taurox (limousine) 50

Veteran Squad: 2× plasma gun; + 1 Veteran Sergeant 90
• Taurox (limousine) 50

Leman Russ Vanquisher: lascannon; sponson multi-meltas; dozer blade 170

Ghosar Quintus Broodkin Formation 600

Genestealer Manifactorum Formation
8 Genestealers 112
8 Genestealers 112
5 Genestealers 70
5 Genestealers 70
5 Genestealers 70

1500 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Pipkin »

Jag hade nog kört limosinen på AV 9 varvet runt, alternativt AV10 i fron och 9 i sida och rear.
Det är ett civilt fordon, om än modifierat.

För övrigt är det ett så SJUKT COOLT projekt!
Hoppas på mer bilder snart :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Röde »

Ska bli skoj att se var detta landar. Spännande...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LeMalque
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 apr 2014, 19:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av LeMalque »

Hur coolt som helst... Go, go, go!

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Leffegnu »

Skönt initaitiv till projekt, me like =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Pipkin skrev:Jag hade nog kört limosinen på AV 9 varvet runt, alternativt AV10 i fron och 9 i sida och rear.
Det är ett civilt fordon, om än modifierat.

För övrigt är det ett så SJUKT COOLT projekt!
Hoppas på mer bilder snart :D
Ja, jag funderade på hur jag skulle köra dem. Egentligen är nog Centaurer bäst representation, men det är skönt att inte behöva blanda in Forge World. Och AV 9 skulle vara bättre men jag vill inte köra några hemmagjorda regler alls. Hmm, ska testa Taurusreglerna och om det är för bra så byter jag ner dem till Centaruer.

Snart börjar bygget. Måste bara hitta på en cool basning. Funderar på en ökenbas! Nåt enkelt. Stadsbaser kommer blir för mörkt och jag har gjort det så många gånger!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Iambroborn »

Kör wild west basning. Tumbleweeds, krackulerat, sand, rälsspår och grävar equip. Som jag förstått så är det ju gruvgrävare som är grunden till kulten :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Iambroborn skrev:Kör wild west basning. Tumbleweeds, krackulerat, sand, rälsspår och grävar equip. Som jag förstått så är det ju gruvgrävare som är grunden till kulten :)
Hehe, det är ju en skitskön idé - Ska se vad jag kan hitta i bitzväg för att förverkliga det. Men lite öken med verktyg och annat ska nog gå! Det kommer kontrasta fint mot deras färgschema.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Nu fick jag höra att min Manufactorym Genestealers-formation är olaglig! Stealerenheterna får inte uppgraderas på nåt sätt. Så man får bara spela 5or... Inget mer. Men det öppnar upp för lite andra saker så jag fick in mer Astrakillar och bytte Taurusarna mot Centaruer trots allt... Mycket sämre för samma poäng men vad tusan, det blir mer korrekt ut nu!

THE CULT

Company Command Squad: flamer; 2× plasma gun; + 1 Company Commander 95

Platoon Command Squad: flamer; 2× plasma gun 65
• Infantry Squad: Heavy Weapons Team (autocannon); + 1 Sergeant 60
• Infantry Squad: Heavy Weapons Team (lascannon); + 1 Sergeant 70

• Centaur 50
• Centaur 50

Leman Russ Squadron
• Leman Russ Vanquisher: lascannon; sponson multi-meltas; dozer blade 170

Ghosar Quintus Broodkin Formation 600

5 Genestealers 70
5 Genestealers 70
5 Genestealers 70
5 Genestealers 70
5 Genestealers 70

1 500 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar