Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Nu har jag införskaffat allt till listan, och lite mer grejjer, jag har ett svagt minne av att Genestealer Culten använde sig av Sentinels? Stämmer det? Men jag fixade en, och ett Chimera chassi som jag tänkte bygga en Death Strike av! Boooooooooom! Den verkar sjukt oprisvärd, och man bör nog lasta på den Camo Netting och lite annat för att skydda den, en Hunter Killer missile låter lite skoj också... Så går den loss på runt 200p för ett enda skott :).

Började bygga så smått. Min Company Command squad är klar. Cadiankroppar med lite Flagellanthuvuden och chaosbitz. Company Commandern är en gammal metall First Gen hybrid som kommit ur sina gömmor för att leda lite traitor guard.

Hail to the Swarm!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av benmannen »

Jag slängde in en Missile Launcher istället för laserkanonen. Den såg så cool ut... De kommer ha med en Grenade Launcherkille med i Squaden också.

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Leffegnu »

Ser riktigt colt ut ja :D

Helt rätt att par raketer "bara" ligger och skräpar så i vantan på att farma lite poäng åt husse :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Genestealer Cult - infiltrationen har börjat!

Inlägg av Mortarion »

benmannen skrev:Nu har jag införskaffat allt till listan, och lite mer grejjer, jag har ett svagt minne av att Genestealer Culten använde sig av Sentinels? Stämmer det?
I deras första lista (från Rogue trader) hade de inga militära fordon alls, men i 2nd ed-listan kunde de ta bl.a. sentineller.

Skriv svar