HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marines

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Hammerbane
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 mar 2016, 00:11

HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marines

Inlägg av Hammerbane »

Bild

Tänkte att jag skulle starta en bloggtråd för mitt nya, och första, projekt.
Köpte en Dark Vengeance-låda som jag splittade med en kusin. Tog hand om Chaos-delen och med lite inspiration från min enorma ståfräs för allting i excess så tänkte jag konvertera Crimson Slaughter till Slaanesh.
Planerar att kitbasha (med lite hjälp från mer erfarna individer) plåtburkarna i framtiden, men för tillfället siktar jag på att lära mig proper målning och att lära mig mer om hobbyn i allmänhet.


::Log::
06/04 2016 - Bilder - Efter en kort semester i Skåne är man tillbaka. Petade ihop den tredje herren med lite möda och svordomar (upptäckte limresterna efter att jag tagit bilden, så spindelväven på axeln är borta nu). Har också bootat upp Battle Scribe, och satt ihop en temporär roster. Väljer att avvakta lite innan jag förstår mig på reglerna ordentligt, men för den nyfikne så har jag laddat upp rostern här!

31/03 2016 - Bilder - Blev tvingad att ta en paus i målandet, då fotbollssäsongen har sparkat igång med högsta tempo, och det tillsammans med jobbet gör att jag knappt har någon fri tid över för mina hobbyer. Förhoppningsvis klarnar det upp sig så småningom.
Kör med idéen som Jonke föreslog, vilket verkar fungera ganska bra. Fortfarande lite fundersam på vilket color scheme soldaterna ska få; förmodligen blir grundfärgerna lila/rosa, med antingen orange eller ljusgröna detaljer (tack, doktorn).

15/03 2016 - Bilder - Spenderade en dag med att samla information och uppgradera min färglåda. Tog till mig av mycket kritik och kommentarer (tusen tack till Serpent för ett vänligt bemötande och många praktiska pekpinnar), och gav mig på en ny modell. Ville testa kontrasterna lila/orange efter en diskussion på Fantasia Uppsala om hur mycket excess den Perfekta Prinsen kan stå för. Resultatet vart faktiskt inte illa alls, men jag tycker fortfarande att han liknar en gruppmedlem från Brandsta City Slaanesh. Ska överväga färgvalet (kommer definitivt återanvända det för min flamer dock). Nästa steg blir highlights och att ge geväret lite mera skinn på kolven.

13/03 2016 - Bilder - Började på min första Cultist, efter att ha brottats lite med limning och tre separata turer till färgbutiken. Resultatet vart väldigt undermåligt; färgspektrumet var alldeles för anonymt för en följare av Slaanesh, samt att hudfärgen landade på någonting i stil med ett svettigt popcorn. Ska skrubba färgen vid tillfälle och börja om.
Senast redigerad av 4 Hammerbane, redigerad totalt 6 gång.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marine

Inlägg av Röde »

Kul med nya bloggare. Välkommen!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Culti

Inlägg av Jonke »

Jag tycker det passar bra med orangea overallen, ger känslan att det är en hive cityarbetare som blivit cultist.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marine

Inlägg av Leffegnu »

Säger som Röde, mkt roligt med nytt blod här :)

Och oavsett om det bitvis ser ut som ett "svettit popcorn ( :wub: ) så får ni definitivt inte hänga läpp för det utan fortsätta måla vad en tycker ni redan gör bra =)

Utan att vara den vill en påstå att inlärningskurvan vad gäller målande, som i så mkt annat i livet, går tämligen fort i början. Snart har ni fin fina figurer att skryt-visa ska ni se :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marine

Inlägg av frigobben »

Röde skrev:Kul med nya bloggare. Välkommen!
+1! Finns mycket goda råd att få här om man bara frågar.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: HEAR THIS DIRGE AND DESPAIR | Slaanesh Cultists & Marine

Inlägg av Mortarion »

Den andra kultisten känns som en klar förbättring. Mer kontrast och de olika områdena på modellen är tydligare definierade. Färgerna passar också. Klara färger funkar bra för Slaanesh och den orangea overallen för mina tankar till straffångar. Sen behöver ju inte alla ha exakt samma färger, så länge du har något som binder ihop dem. Exempelvis skulle alla kunna ha lila tygstycken medan deras grundkläder är i olika färger.

De viktigaste tipsen som jag har för folk som nyss börjat måla är:
1. Ta bort gjutskägg och skarvar. Jag gjorde det inte själv i början och det är jättetråkigt att behöva gå tillbaka till gamla modeller för att fixa till dem. På din andra modell ser jag dock inga tydliga gjutskarvar.
2. Grunda alltid svart. Det är så mycket lättare att få ett bra resultat då.
3. Se till att färgen hamnar där den ska. Man kan alltid snygga upp saker som highlighting eller shading i efterhand, när man har lärt sig mer, men färger på fel plats är svårare att rätta till. Fast jag tycker att det ser rätt bra ut på modell 2.

Skriv svar