20+ years later...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: 20+ years later...

Inlägg av stormshaft »

Den brukar väl sitta på underarmen tror jag. Lite så här:

Bild

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

Ah, där sitter de små toxin sacsen fint. Tackar. :mrgreen:

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

Projekt Tyranid Armé går framåt (med små steg)...

Har införskaffat 60 2.5mm magneter som skall hålla en vikt på 160g. Jag hoppas de kommer att fungera bra på min Carnifex och Svarmlord/Tyrant. Funderar också på att magnetisera mina Warriors.
Bild

20 styck Hormagaunts har fått toxin sacs. :mrgreen:
Bild

Och mina första 12 Hormagaunts har fått lite färg... saknas highlight av klor/pansar samt orange shade på allt gult, och lite detaljer.
Bild

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: 20+ years later...

Inlägg av Elevatorlake »

När det gäller magneter kan jag bara rekommendera att köra med så stora som du får plats med, inom rimliga gränser naturligtvis :)

Hellre att det sitter fast ordentligt än att det hänger och slänger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: 20+ years later...

Inlägg av Leffegnu »

ojoj, här går det undan, keep up the good work :)

Håller med om tipset gällande magneter för övrigt :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

Allt har gått långsamt de senaste veckorna men några hormagaunts börjar bli färdiga, typ... Behöver fundera på hur baserna skall fixas till och sedan skall de lackas.

Bild
Bestämde mig för svärtade vita tänder och själlösa svarta hål till ögon. De ser bättre ut på lite avstånd. :mrgreen:

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

Försöker inte bara börja måla tyranider utan även bygga terräng. Mitt första försök på alltför länge handlar om att bygga lite lätt sluttande skytteskydd. Själva terrängen är fortfarande lite WIP och det har hittills tagit otäckt lång tid, därefter skall det såklart målas.

Om någon här har en hög med 40k fönster/dörrar och annat 40k som kan förbättra byggnader, som ni inte längre behöver, snälla kontakta mig.

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Twinkle, redigerad totalt 15 gånger.

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: 20+ years later...

Inlägg av sefiii »

wow, vilka snygg gaunts, det är verkligen en värld av skillnad från posten innan den senaste för gauntsen. De ser coola ut, hur många gaunts behöver du göra per grupp? kan ha 20 :shock:
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

sefiii skrev:wow, vilka snygg gaunts, det är verkligen en värld av skillnad från posten innan den senaste för gauntsen. De ser coola ut, hur många gaunts behöver du göra per grupp? kan ha 20 :shock:
Tackar! Vad jag planerar nu är två grupper med 20 i varje... en med toxin sacks och den andra med devourers. Fast det kan nog bli fler i en full armé. Jag skall nog posta en armélista snart för att få lite synpunkter. Mitt mål är en kul armé med en hel del Monstrous Characters, inte direkt något optimerat.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

Två foton på min första gaunt prototyp. Jag har efter tidigare tips först blanklackat den och därefter lagt en matt lack på allt lila (syns bättre än vad mina kassa foton visar).

Känns som färgschemat fungerar så nu kör jag på och börjar måla 20 gaunts med toxin sacks samt 20 med devourers.

Bild Bild

Skriv svar