The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
SysterNiklas
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 maj 2014, 18:56

The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av SysterNiklas »

Välkommen!

Jag har hållt på med warhammer sen barnsben men det var dyrt redan då och nu när man blivit vuxen så blomstrade intresset upp igen. Målade upp runt 10k Ultramarines för 40k med dagens standard med extrem edge highlight och utan någon riktig tanke på vad jag ville göra så jag bara köpte på mig mer och mer :)
Sedan efter ha läst Horus Heresy serien så började jag intressera mig för Wordbearers och 30k och har nu helt snöat in på att göra en så fluffigt korrekt och snygg armé som möjligt med så mycket detaljer och wysiwyg som möjligt. Så Ultramarinsen såldes och nu är det 30k för hela slanten!

Det som har varit lurigt med wordbearers är inte bara att de byter färg och ikoner utan att forgeworld erbjuder inte brass och transfers för båda delar fullt ut. Så jag stod länge och grubbla på hur jag skulle kunna få ett coolt färgschema som följde fluffet.
Jag ville redan från början att mina Gal Vobrak skulle stå ut tydligt så de skulle få vara röda då de är "initiated" medan vanliga marines skulle vara kvar som grå.

Tyckte dock att helt gråa marines inte var speciellt estetiskt tilltalande så jag la till en röd shoulderpad på höger sida för att se dem som "märkta" för invigning men att det inte fanns tid för att måla om hela legionen vid den tidpunkten. Sedan tycker jag det passar att de är mörkgrå på så sätt att jag upplever i 30k universat att det fortfarande finns fiender som är direkta hot mot space marines och då ska man kanske inte promenera runt i plommonlila rustning.

Sedan har jag bestämt att mycket av det som är gudomligt eller demoniskt kommer vara guldigt, såsom ögon och tungor för att det ska se lite mer outlandish ut.

Initialt kommer jag köra med Khorne och Nurgle som demonhosts men om jag känner mig själv rätt så kommer jag ha representanter från hela Pantheon om ett halvår :)

Här är ett par exempel på det jag målat hittintills och en vanlig spacemarine som ännu inte fått kärlek av highlights/transfers/battledamge men det ger en bra bild över hur det ska se ut längre fram. Chosen från Dark Vengence lådan kommer få agera Gal Vorbak än så länge, tycker de passar riktigt bra.

Bild

Bild

Bild

Bild

Så det som är på gång just nu och målas nu närmst är 2 calthlådor, 6 bloodcrushers, 30 plaguebearers!
Senast redigerad av 1 SysterNiklas, redigerad totalt 30 gånger.

Användarvisningsbild
Klurig
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 jun 2014, 12:03
Ort: Staffanstorp

Re: The Void is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Klurig »

Följes med spänning :D

SysterNiklas
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 maj 2014, 18:56

Re: The Void is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av SysterNiklas »

Har suttit nu i två dagar och njutit av långledighet och fått en hel del målat. Det blev inga marines som jag hade tänkt utan istället ett par bloodcrushers, har i efterhand förstått att de kanske inte är helt bra, men det är fantastiskt roliga modeller och fick testa på lite nya tekniker så jag ser dem som nästan helt färdiga, ska bara lära mig det här med weathering också men det kommer längre fram.

En är klar och de andra blir förhoppningsvis klara i veckan så jag faktiskt kan gå på mina marines och planera hur jag ska använda dem :)

Bild

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Leffegnu »

Gha, trådar som dessa som är livsfarliga för en
30k verkar mer och mer vara det "riktiga" valet framöver...
mkt grymmare och mörkare än 40k :o

Härligt att se ni "kommit tillbaka", speciellt med när ni redan målar så snice från start =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

Leffegnu skrev:Gha, trådar som dessa som är livsfarliga för en
30k verkar mer och mer vara det "riktiga" valet framöver...
mkt grymmare och mörkare än 40k :o

Härligt att se ni "kommit tillbaka", speciellt med när ni redan målar så snice från start =)
30k är det enda valet! :)

Användarvisningsbild
Klurig
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 jun 2014, 12:03
Ort: Staffanstorp

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Klurig »

stormshaft skrev:
Leffegnu skrev:Gha, trådar som dessa som är livsfarliga för en
30k verkar mer och mer vara det "riktiga" valet framöver...
mkt grymmare och mörkare än 40k :o

Härligt att se ni "kommit tillbaka", speciellt med när ni redan målar så snice från start =)
30k är det enda valet! :)
Too cool for school? ;)

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av stormshaft »

Klurig skrev:
stormshaft skrev:
Leffegnu skrev:Gha, trådar som dessa som är livsfarliga för en
30k verkar mer och mer vara det "riktiga" valet framöver...
mkt grymmare och mörkare än 40k :o

Härligt att se ni "kommit tillbaka", speciellt med när ni redan målar så snice från start =)
30k är det enda valet! :)
Too cool for school? ;)
Jag har suttit i skolbänk vad jag ska ska den här livstiden, har ju till och med stått framme vid tavlan. ;) Och vad har jag lärt mig?
Att det är coolare med mörkt och skitigt än ljust och neonfärgat. Ergo, 30k > 40k. :)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av Leffegnu »

haha, väl sagt =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av MiniMajs »

Fast hur man väljer att måla sina modeller har ju noll och inget med spelsystemet att göra. :)

SysterNiklas
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 maj 2014, 18:56

Re: The Warp is dark and full of terrors... (WB 30k)

Inlägg av SysterNiklas »

MiniMajs skrev:Fast hur man väljer att måla sina modeller har ju noll och inget med spelsystemet att göra. :)
Det påverkar inte spelsystemet men det påverkar ju upplevelsen mer än mycket annat :)

Håller med stormshaft att mörkare desto bättre! Sedan tycker jag 40k drabbats lite för mycket av 80-tal med alla sina färger och annat men nu gäller per-Heresy Word bearers som blir hopplöst mörka.



Ambitionen är att få gjort den här skaran härliga marines inom en snar framtid:

Bild

Gjorde ett försök och måla grått vilket var svårare än jag trodde, varför vet jag inte men jag tycker det är hiskeligt svårt och få till rätt highlight. Nu blev denna bilden inte optimal för nuln oil som är den eviga räddaren inte hunnit torka än så han ser väldigt blöt ut tyvärr.

Bild

Skriv svar