Warhammer för noobs

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Lottomannen skrev:Testa att piffa till plasma pistolen med lite ljusblå uppe i "kylelementen". Ett enkelt sätt att få vapnet att sticka ut lite till.
Japp jag har köpt turkos för just detta syfte. Problemet är att denna snubben inte skall ha plasma. Hoppas jag inte blir käppjagad när jag försöker smyga med den där som en boltgun :P

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Elevatorlake »

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Såja. De här är helt färdiga, på riktigt. Och jag har sett alla förslag och tips i tråden så ni inte tror jag skiter i er. :)

Bild

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Twinkle »

Youndi skrev:
Lottomannen skrev:Testa att piffa till plasma pistolen med lite ljusblå uppe i "kylelementen". Ett enkelt sätt att få vapnet att sticka ut lite till.
Japp jag har köpt turkos för just detta syfte. Problemet är att denna snubben inte skall ha plasma. Hoppas jag inte blir käppjagad när jag försöker smyga med den där som en boltgun :P
Det är väldigt mycket WYSIWYH i det här spelet, men med kompisar kan man såklart köra hur som helst.

Din "wash", testa att göra den över en lite ljusare nyans än vad du vill ha som slutresultat. Enklare då att få till lite skuggor.
Youndi skrev:Vilken stil? Oj, jag målar bara på färg liksom. Grundfärg plus wash. Tips och tricks vet jag inte, jag verkar ha svårt att hålla mig innanför linjerna (notera axelskydden på flera av mina mariner på bilden) om någon vet nåt trix så man blir mer pricksäker?
Måla med tunnare färg och kanske två lager istället för att få klart alla mindre detaljer i ett svep. Och gör det långsamt.

Lycka till med din armé, Kaos är awesome!

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Min första konvertering. Den här chaos sorcerer fick en bolt pistol istället för plasma.

Bild

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Dagens andra konvertering. Kaoslorden från aos-boxen låg uppe på tradera och var på tok för snygg för att inte göra något med. Med en flamer på armen, en space-marine-rygga och hunden på en separat bas så presto! Huron Blackheart.

Bild

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Överst Aspiering sorcerer
Underst Sorcerer med spell familiar (baserna ej fixade än)

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Röde »

Prova att lägga en wash och sedan ytterligare ett lager utspädd färg på alla utstående delar för att maxa effekten av washen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Youndi »

Röde skrev:Prova att lägga en wash och sedan ytterligare ett lager utspädd färg på alla utstående delar för att maxa effekten av washen.
Jag har lagt en wash :cry:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Warhammer för noobs

Inlägg av Röde »

Ok. Fotot kanske inte gör målningen rättvisa, annars ska testa en mörkare wash.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar