FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Det blir Corsairs på Westeros om några veckor för mig. Jag har fipplat ihop en lista som känns bra, jag har beställt två Hornets som skulle vässa listan ännu mer men jag kommer nog inte hinna få hem dem i tid till turneringen tyvärr.

Listan funkar rätt bra, den kan ta hand om det mesta och skjuter sönder Tau rätt bekvämt... Jag ska öva lite imorrn mot decurion-Necrons. Får se hur den funkar mot dem, men det känns som en bra matchup.

Jag insåg igår att en Vyper med två Splinter Cannons är riktigt prisvärd. Bara 50p! Och mycket tåligare än en Venom eftersom den inte är opentopped. Jag hade ett chassi och en gammal Eldar Jetbike hemma så jag byggde ihop den här till morgondagens match.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Vips. Fick till lite målande idag och nu är den klar! Redo att dakka lite poison!

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Nurgle »

Riktigt tjusigt och kul att du kör dina underdogvarianer i ett ITC-format. Hoppas det går bra och att du smiskar rumpa med ditt taktiska geni.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Nurgle skrev:Riktigt tjusigt och kul att du kör dina underdogvarianer i ett ITC-format. Hoppas det går bra och att du smiskar rumpa med ditt taktiska geni.
Tack :)

Corsairs är nästan Point-and-Click. Så det borde gå mycket bättre än med Harlies eller Dark Eldar :) Men bra! Håll tummarna! Det kommer nog behövas bland ostlistorna!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar