FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

9 Balestrikes klara. Det här är alltså en enhet med Heavy Weaponskillar med Jetpacks. Och så många som man vill får ta specialvapen. Jag slog till på 6 Dark Lances, och tre nakna med Lasblasters som buffrar. Det här är en enhet som Scourges borde ha varit. Den funkar faktiskt riktigt bra. Lite dyr när man kör hela 9 stycken, men värt det om man spelar försiktigt med dem.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Ismeno »

Nice, börjar bli en rejäl samling nu.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Ismeno skrev:Nice, börjar bli en rejäl samling nu.
Ja, nästan allt byggt är målat nu! Jag väntar bara på lite fler Jetpacks, beställde en Nightwing och en Warphunter också... Måste ju ha med lite ost i listan (Warphuntern).

Det är Lynxen härnäst! Ska bli skoj att måla! Bilder kommer.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Gruppbild!

2000p Corsairs!

Spelade två matcher idag. Mötte snälla Necrons och lika snälla Marines. Gick bra, vann mot Necronsen hyfsat stort och vann mot Marinsen så smått. MVP var min deep strike förmåga. Att kunna dyka upp pålitligt runda 2 och inte scattra mycket är riktigt bra.

Lynxen med som Sonic Lance var rätt bra i match ett mot Necronsen. 18" Torrent med 16.5" template är inte dåligt :) Men Lynxen är dyr. För dyr. Den fick inte vara med mot Marinsen även om den hade varit bra mot dem.

Lynxen är halvmålad och en enhet Jetpack Corsair Reavers är halvbyggda. Men sen är typ resten klart. Nästa projekt är 2 x 5 Malevolents med Jetpacks. Alltså demonsmittade närstridskillar med Rage. Kan funka hyfsat hoppas jag

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Jag ger inte upp med Corsairsen. De saknar närstridspunch och jag har funderat på hur man ska lösa det, det blir trist att bara åka runt och dakka. Jag har testat lite Corsair Voidstorm Band, de funkade hyfsat men det bästa de kan ha är 2 Power Weapons. Det finns en till enhet som är lite skojsig. Corsair Malevolent Band. Det är nån slags halvdemon Slaaneshenhet. Typ taintade alver som blivit galna. De har FnP, 2W, är Fearless och har Rage och lite mer. Men annars standardeldar stats. Alla Eldarvarianter inom 12" blir nervösa av dem och får -1LD... Och de är aldrig Scoring.

Men vad tusan, det var en kul enhet att bygga. En 5a där en har ett Power Weapon och en har Melta Bombs!

Här är några WIP bilder. Jag hade bara 3 Jetpacks kvar, det är därför 2st inte har några.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill grill.

Jag fick testa Hellstormtemplaten på lite fotgående Necrons häromdagen och det var riktigt trevligt. Den grillar robotar lika bra som Marines.

Grillfest!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Röde »

Gott med grillat...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.


benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Jodå. Den har Torren 18"!!!

Så med 12" move, 18" torrent och 16.5" hellstorm template så har en en härlig range på 46.5".

GRILL!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Elevatorlake »

Ohhhh, älskar eldars super-heavies från FW, de är så otroligt coola både som modeller och regler :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar