DEATHWATCH

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Då var limited edition codex, vanlig codex och 6 boxar death masque beställda!

Ska redan nu börja måla upp fordonen som jag har liggandes. Det blir en lr redemer men sen har jag svårt att bestämma mig. Kommer köpa 2 flygare (som kan transportera både bikes och jump units! )när de kommer men sen vet jag inte riktigt. Jag har 3-4 rhinos som skräpar och ett par razorbacks med hb och en med ac. Sen har jag 4 drop pods som inte används till nåt. Har alltid kört enbart med podar till min ba armé då de känns mycket effektivare än rhinos som lätt blir poppade. Men det kanske är bra att tuffa runt med demi rhinos, särskilt när det blir så få units på planen? Kom gärna med lite feedback angående detta innan jag börjar måla upp grejerna.
Kommer köra en ren deathwatcharmé utan allies. Vid turneringsspel kan jag dock tänka mig att slänga med en knight crusader för att få lite firepower.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Elevatorlake »

Ska du köra med en eller flera terminators i dina enheter blir ju valet enkelt eftersom de inte får åka i rhinos :)

Annars är väl rhinos bäst om du ska åka runt och ta objektiv, ska du alfa strika är nog drop pods bättre eftersom du får större frihet i placeringen. Med rhinos måste du ha ett gäng eftersom de som du säger är lätta att skjuta ned, bara typ två-tre stycken blir lätt nedskjutna.

Blir kul att följa den här tråden, jag tycker deathwatch ser ut att få roliga regler av det jag sett hittills. Är rätt sugen på en mindre lista att alliera med mina grey knights eller ultramarines.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Terminators kommer åka i lr eller rymdskeppen så det är ingen issue.
Men 5 veterans med 4 fragcannons och ett par termies med ac i en pod är ju inte helt snällt. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Terminators kommer åka i lr eller rymdskeppen så det är ingen issue.
Men 5 veterans med 4 fragcannons och ett par termies med ac i en pod är ju inte helt snällt. :)
De har möjligheter till roliga kombos som ändå inte kändes xenos-op :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Har lekt med en lista enligt följande. Den begränsas naturligtvis av att inte alla figurer kommit ännu men listan måste vara klar den 13:e då jag ska lämna in till turnering.

Bild

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

DAG 1

Strippat, tvättat och grundat fordonen. Tyvärr tog den svarta färgen till airbrushen slut. :(

Bild



Blir till att måla så att penslar och airbrush ryker! Samtidigt som jag jobbar och har två knattar hemma. Får se hur det går helt enkelt.

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Fick oväntat 1.5 timme över till målning så jag hann måla grundfärgerna samt en wash på silvret.
Kommer måla ett riktigt enkelt och snabbt schema som det blir enkelt att gå tillbaka till för weathering, freehandsymboler etc när codex och mer delar kommer. :)

Bild

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

DAG 3. Totalt 30 min till målning dag 2 och 3 så det har inte blivit mycket gjort. En razorback är iaf "turneringsklar". :)

Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Leffegnu »

Det är alltid en början :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Nurgle »

Spännande! Ska bli kul att följa. Det är ju häftiga modeller helt klart :)

Skriv svar