Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Iambroborn »

Tack för input! Valde att gå med den aggressivare assault posen :) Bilder på det kommer i kväll efter lite GS arbete prob.

Har experimenterat lite med bas och har fått fram ett resultat som jag nästan är nöjd med (vänstra)

Den högra är för blå imo och det blå lagret kom på strimmigt, som synes under lampa. Den vänstra kom på lite bättre men hade för dålig koncentration av färgen i airbrushen samt att jag gick lös lite väll mycket med snön XD

Tanken med baserna är att de ska belysas underifrån med LED när de står på sin kommande display platta (Inför Armies on Parade)

Ett problem som jag dock stött på med ''Watering effect'' är att den gamla jag har från GW krymper sjukt mycket så man måste lägga många lager samt att den verkar inte funka bra med Vallejos krackeleringsmedium då man får en lätt oval buktning under basen som får den till att bli som en gungstol....

Ska kolla in Woodland Scenics Water effekt som ska vara helt magiskt bra....och dyr..

Några tankar om Woodlands eller om baserna i övrigt? :)

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Lottomannen »

Det här kan bli hur snyggt som helst :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Naz87 »

Riktigt snygga! Tycker ett mellanting mellan dom skulle bli perfekt.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av leidstedt »

Orkar du? Den vänstra var bäst IMO. Riktigt snygg.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Iambroborn »

Orkar gör jag allt. Sa ju inte att det skulle gå fort dock ;) Siktar på nästa års Army on Parade iaf, så har jag ett mål :)

Förberett delarna till Librarien nu samt ändrat positioneringen på Watch Mastern så att spjutet är i brösthöjd på en annan marine. La även första lagret av höftskynke och filler i hans högra axel. So far so good.

Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Röde »

Så ja. Finemang.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av benmannen »

Stiligt!

Jag gillar bägge baserna. Men den vänstra vinner om jag måste välja.

Jag har använt två produkter från Woodland Scenics, en som är ett slags klart lim i flaska som stelnar och blir blankt. Det är helt ok. Men den bästa är små ovala plastpellet ca 1cm i diamater dom man smälter i kastrull och häller på plats. Det blir hårt som glas och riktigt snyggt. Meckigare att hålla på med och du sabbar en kastrull, men Myrorna har billiga :)

Jag kan verkligen rekommendera det senare om du kan dosera det med en sked eller nåt.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Iambroborn »

benmannen skrev:Stiligt!

Jag gillar bägge baserna. Men den vänstra vinner om jag måste välja.

Jag har använt två produkter från Woodland Scenics, en som är ett slags klart lim i flaska som stelnar och blir blankt. Det är helt ok. Men den bästa är små ovala plastpellet ca 1cm i diamater dom man smälter i kastrull och häller på plats. Det blir hårt som glas och riktigt snyggt. Meckigare att hålla på med och du sabbar en kastrull, men Myrorna har billiga :)

Jag kan verkligen rekommendera det senare om du kan dosera det med en sked eller nåt.
Kunde ju inte låta bli att köpa sådana ''kulor'' och testa. Speciellt när modellbyggaren i affären sa att de inte hade någon direkt krympning mer än vad det expanderade av värmen medans det andra kunde krympa med upp till 50% :o

Första försöksreaktionen var typ -''Men va FAAAAAN. Jävla skiiiiiiit. Plastskit överallt och trådar och så kom det för myckeeeeeet!''

Andra försöket gick lite mer -''Okej, ganska smidigt. Bra med hårtork att köra på innan det stelnar så man kan få det att flyta ut lite jämnt och sen positionera med fingrarna för att sen använda hårtorken igen för att få bort fingeravtryck. Ska bara tänka på att inte använda klämmor då de tryckte till kanten en aning på ovansidan''

På tredje försöket så räknar jag kallt med att få en perfekt bas, haha :D

Bilder på baserna kommer imorgon kväll då krackeleringsmediumet härdat

naturalselect
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 sep 2015, 11:06

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av naturalselect »

campar här o väntar på mycket mer hehehe :D

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Suffer not the Xenos to live! (Deathwatch blogg)

Inlägg av Leffegnu »

naturalselect skrev:campar här o väntar på mycket mer hehehe :D
Vill med se lite bilder från basnings-fabriken :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar