Bobo´s Space Hulk

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Tjena
Bygger ett 3D Hulk och tänkte dela med mig lite av processen! Detta projektet har legat o bubblat i många år och jag har byggt på det lite då o då när jag har haft tid men jag tänkte att om jag gör det till en tråd kanske jag orkar avsluta det :)
Idén är att använda mig av GW´s Citys of Death tiles i så stor utsträckning som möjligt för att spara tid och för att lätt kunna återskapa samma mått!

Ett rum!
Bild

Bild

lite detaljer från ett annat rum
Bild

och slutligen ett smakprov på målning
Bild

mer kommer......
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Leffegnu »

Darn, inget lite företagande ni tagit för er =)

Hoppas verkligen ni fortsätter bjuda på fina bilder framöver här i formuet :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?


Användarvisningsbild
LeMalque
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 apr 2014, 19:11

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av LeMalque »

Herregud, vad snyggt!
:shock: :shock: :shock:

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av NilssonHarHund »

Shit vad coolt! Hur mycket beräknar du att kalaset kommer kosta?

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av MITTZ »

Bobo is back!
Som vi har längtat!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Röde »

Galet! Så j*vla snyggt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Tackar!
Angående vad det kommer att landa på har jag ingen aning om och helt ärligt vågar jag inte räkna efter heller :?

Tänkte visa mitt modulmått jag utgått från! Det svåra var att kunna få till dörrar på ett bra sätt då de ska vara mitt på en tile i space hulk! Citys of death tilesen är ju uppbyggda att vara en golvtile bredvid en väggtile så jag fick förskjuta väggtilesen halvvägs in och göra dörr upphängningen vid den skarven......kanske lättare att visa med bilder.

Golv utgår jag från modular movementtrays, stabila och redan skårade för enkelhet! (om någon har sånna här liggandes så köper jag gärna de av er)
Bild

Sen blir det sprues så att golvet kommer upp lite så man tydligt ska se vad som är tiles och inte
Bild

Det visade sig att 7 20mm rutor är tre golvtiles....va bra!!:)
Bild

Sen väggarna är då en mindre än antalet golvtiles för att få balkarna i mitten av golven. Och avslutas med 1*4 20mm bit som bara råkade passa perfekt in där!
Bild

Slutligen limmas en u-balk på varje "väggbalk" som ska fungera som hållare till en eventuell dörr beroende på mission.
Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Sen är det bara att "pynta" på och sen måla......visar bild nedan med idén hur dörrarna ska fungera i u-balkarna!
Bild

Bild

rinse and repeat o sen blir man klar.........eller inte :)
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Tänkte visa lite av den enda tilen jag har målad och förklara hur jag tänkte med färgsättning!
Insidan ska vara smutsig så klart men jag kommer vilja få in mer "färg" i de andra tilesen då denna nedan mest är metall!
Utsidan är oxå pyntad eftersom när man ställer upp alla tilesen så kommer utsidan nästan vara mer synlig än insidan......dock kommer jag måla utsidan i en mörkgrå för att inte ta över för mycket av intrycket av insidan!
Effekter så som lysdioder, självlysande slime(se nedan) och motoriserade fläktar står med på önskelistan....v får se var det hela landar...:)

Bild
Bild
Bild

Hur mycket ska då göras?...
Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Skriv svar