Bobo´s Space Hulk

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Asphyxate »

Skitcoolt! :)

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

hej
Tack alle sammans för era uppmuntrande ord, de får en att jobba på:) !!
@ErikJohannesson: Planen är att när det är klart"isch" så ska detta åka upp till Gothcon (2019?) som ett specialscenario space hulk som man ska kunna spela på drop in!

I all hast att komma till något delmålsavslut så att man skulle kunna spela mission 1 så insåg jag att jag inte målat mina gubbar :), limmade och grundade alla stealers i helgen samt målade en genestealer för att få rätt på färgerna (ber om ursäkt för kvalitén på fotot här...). Genestealer cult ska också målas upp till hulket men det kommer lite senare.
Bild

Sen blir det ju tråkigt med öppna slut på hulket.....ett första försök att göra genestealer entry points....
Vet inte riktigt vart detta barkar men får väll testa lite o se...... :roll:
Bild

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Konfa »

Det här projektet är ju så sjukt coolt att man blir sugen att åka på Gothcon bara för att få se det på riktigt!

Användarvisningsbild
LeMalque
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 apr 2014, 19:11

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av LeMalque »

Fantastiskt!
:shock:

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av stormshaft »

BoBo skrev:Sist men inte minst i denna uppdateringen kommer en lite grupp bild på allt som är byggt och målat till dagen datum!

Bild

Lite stämningsbilder med taklampan släckt....måste erkänna att jag är sjukt nöjd över looken även om Iphone kameran inte riktigt hanterar det. Första gången allt åker fram för en grupp bild så här.

Bild
Bild

Jag kan inte hantera känslorna riktigt när jag ser det här. Det är fullständigt sinnessjukt coolt. Om inte GW fått nys om detta redan så måste de få det.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

@konfa: Det blir inte årets gothcon....:)
@LeMalque: tack!
@Stormshaft: Tackar! Även om de skulle gilla det så har jag lite för mycket bitz från andra tillverkare för att GW skulle vilja vara intresserade av detta!

Fortsatte igår med att lägga worbla på entry pointsen sen började jag lägga lite lera på med för tyranidkänslan.....många steg kvar innan jag är klar men en bit på vägen åtminstone.

Vet inte riktigt om detta ger mer känsla av "dead end" än "entry point"....lite osäker på designen helt enkelt! Förslag och tycke mottages gärna.

Bild

Bild

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Konfa »

Jag håller mig uppdaterad och avvaktar med götebesöket då ;)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Röde »

:L
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av stormshaft »

Tror inte GW hade haft något emot att du använder bits och grejor från andra platser än enbart deras egna lådor. :) En turneringsarmé på Warhammer World är en sak, det här bygget är så satans jävla asball så det borde vara med i White Dwarf. Är du själv för modest och ödmjuk för att kontakta dem så göra jag det utan tvekan åt dig. :) Kan vänta tills du känner att du är "klar" med det, men sen jävlar, det här borde världen få ta del av. :D

Och dina spawning pools-liknande entry points är grymt coola, riktig Giger-känsla.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Nurgle »

Dt här var helt sjukt snyggt! Nivån på detta förtjänar en mindre novell av lovord och superlativ.

Skriv svar